Travel

Vliegen? Blijf fit!

De vakantietijd is aangebroken, de meeste meiden gaan lekker op vakantie met hun ouders, vriendinnen of vriend. Je kunt tijdens en voor de vliegreis lekker fit en gezond blijven. Je wilt natuurlijk niet als een stijve hark aankomen op je vakantie! En je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je vers gekweekte bikinilichaam in de problemen komt. Daarom hier wat tips voor jullie zodat je zonder hard feelings je vliegreis kunt maken.

Blijf fit tijdens de vliegreis

Voor de reis
- Wandel in een flink tempo door de gates heen. Voor intercontinentale vluchten moet je 3 uur van tevoren op Schiphol zijn. Tijd zat dus om de winkeltjes te ontdekken. Ga naar dat leuke winkeltje in de gate! Schiphol is huge, heerlijk wandelen en nu het nog kan je benen strekken. En winkelen is altijd goed, toch?

- Kies de verst gelegen eetgelegenheid om een hapje te eten of koffie te drinken. En neem dan geen triple white chocolate latte...

- Pak de loopband niet, loop ernaast en probeer een stevige pas aan te houden zodat je de personen (die ook lopen) op de loopband bij kunt houden. En dat is nog goed voor de lachspieren ook! Loop ook naar je parkeerplaats op schiphol parkeren toe, ipv je de bus er naar toe neemt!

Blijf fit tijdens de vliegreis

vliegtuig

Tijdens de reis
- Vul je handbagage met gezonde snacks: fruit, snoepgroente, suikervrije kauwgom en volkoren kaakjes.

- Neem instant soep mee in je handbagage. Als er thee wordt verkocht in het vliegtuig, kun je ook heet water los bestellen. En een bouillonnetje gaat er altijd wel in, toch?

- Wil je toch wat bestellen aan boord? Kies dan indien mogelijk voor een volkoren broodje met tonijn of ei: de vezels en eiwitten zorgen voor een lang verzadigd gevoel zodat je minder snel opnieuw honger zult krijgen. Ook zitten er meer bouwstoffen in dan bijvoorbeeld een broodje met kaas.

vliegtuig

- Ga af en toe een stukje lopen in het vliegtuig. Ga naar het toilet achter in het vliegtuig en loop dan helemaal naar voren om bij de stewardessen wat te drinken te halen. Kun je onderweg lekker mensen kijken.

- Tijdens een lange reis is het belangrijk om af en toe te bewegen. In het leesvak van je stoel zit vaak een kaart met hierop oefeningen om bijvoorbeeld de doorbloeding van je lichaam te stimuleren. Zorg dat je deze oefeningen daadwerkelijk doet. Je bent heus niet de enige die voor schut staat!

vliegtuig

Fijne (gezonde) reis! Heb jij nog een leuke tip?

Door Ilona van WeHeartFit (www.WeHeartFit.tk)

LOVE dit artikel
2 meiden hebben deze blog geloved