Lifestyle

Uit-je-bed-komen trucs

Het grote feest van lessen, huiswerk en vroeg opstaan begint zo langzamerhand weer te komen. De eerste dag denk je nog: 'Yesss, ik trek iets leuks aan en ben benieuwd bij wie ik in de klas zit!'. Maar de tweede dag is het toch alweer lastiger uit bed komen. We geven je wat tips!

uitjebedkomen

Het grootste probleem is goed wakker worden. Er is eigenlijk niets lekkerder dan snoozen. Er zijn zelfs mensen die in het weekend hun wekker op normale tijd zetten om uren te kunnen snoozen, zodat ze telkens dat geluksmoment beleven. Toch is de truc: niet snoozen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Kun je het echt niet laten. Leg je telefoon aan de andere kant van je kamer.

Nog meer anti-snooze trucs nodig? Drink drie glazen water voor je gaat slapen. Jij rent vanzelf naar die plee, hoe vroeg het ook is!

Vervang je verduisterende gordijnen voor lichte, normale gordijnen. De zon komt niet voor niets op, je wordt sneller -en natuurlijker- wakker als er daglicht je kamer in kan komen. In de winter wordt dat wat lastig om zeven uur 's ochtends, dan kun je altijd nog kiezen voor een speciale wekker.

En dan. Je bent opgestaan. Heb je de luxe van een klein gezin? Duik dan onmiddellijk onder de douche. Je gezicht trekt een beetje uit de slaapkreukels en je wordt er wakkerder van. Gebruik een douchegel met mint, lekker verfrissend!

Uit de douche? Je schiet zo je setje in dat je gisteren hebt klaar gelegd. Check iedere avond het weerbericht van morgen en bedenk een setje. Ben je echt een meisje dat zich kleedt naar haar mood? Bedenk dan twee combinaties zodat je nog kunt kiezen.

komuitjebedtips

Ben je een fan van vlechten (we all love Lauren Conrad)? Kam dan thuis alleen je haar en ga vervolgens naar school. In je eerste les kun je in alle rust je haar vlechten, de meeste leraren zeggen daar niets van. Zolang je maar naar het bord staart...

Eet iets! Werk desnoods een schaaltje yoghurt of een banaan weg tijdens het tutten voor de spiegel, maar sla het niet over. Ontbijt is niet alleen gezond, je brengt er ook je stofwisseling mee op gang.

Ga op de fiets! In de bus of met de auto (als je lieve ouders/zus/broer/vriend/buurjongen hebt) is het vaak warm en hobbelt het. En wat gebeurt er als mensen een beetje hobbelen? Dan dommelen we zo in slaap. Dat komt omdat we in mama's buik vroeger ook heel veel sliepen en zij ook gewoon bewoog. Kun je dus niets aan doen. Van fietsen word je wakker en je houdt je conditie een beetje op peil!

wakkerwordentips

Moet je wel met de bus of trein naar school? Zet dan wat muziek op je iPod waarvan je bijna spontaan begint te dansen. Energy please, now!

Nog niet genoeg om jou goed wakker te krijgen? Ga dan toch maar even snoozen en zorg dat je tijd bespaart. Slaap op een satijnen kussen dat scheelt je een kreukelhoofd en doe een knot in je haar zodat je haar volumineus en geföhnd lijkt de volgende morgen.

Heb je voor je gevoel altijd te kort geslapen? Ga dan liever een uurtje eerder naar bed dan normaal in plaats van in het weekend uren in je bed te liggen, want ook daar kun je moe van worden.

Noodplan: download dit filmpje en gebruik het als wekker.

Succes!

Door Esmée

LOVE dit artikel
17 meiden hebben deze blog geloved