Food

Gezonde snacks

Iedereen houdt wel van snacken. En dan vaak van snacks als frietjes mét, kroketten, een zak chips of een reep chocolade. En laat dat nou net slecht voor je zijn... Af en toe is natuurlijk niet erg, maar je moet er maat mee weten te houden. Het beste en gezondste dieet is ook altijd nog: stoppen met snacken, veel water drinken, en meer sporten.
Omdat je lichaam toch vaak behoefte heeft aan een tussendoortje, bestaan er ook gezonde(re) snacks. Ik laat je zien welke. Succes !

Fruit
Natuurlijk is fruit een van de beste gezonde snacks. Je moet er een paar stuks per dag van eten, en dat is helemaal niet erg als je een fruitsoort kiest die bij je past. Aardbeien zijn supergezond, je moet er alleen geen suiker of chocola over heen gooien ! Of maak elke dag bij het ontbijt vers geperste jus d'orange: superlekker en vol vitamines ! Daarbij moet je het ook wel een beetje aantrekkelijk voor jezelf maken. Maak eens een bordje gezond voor jezelf ! Snij appels, mandarijntjes, peren en ander lekker fruit en maak er mooie stukjes van. Leg ze mooi op een bord en in het midden één (volkoren) koekje, als traktatie voor het einde. Zo trakteer je jezelf op een heerlijke snack !

Granenrepen en ontbijtkoek
Ook deze snacks zijn lekker gezond en fijn voor tussendoor. Je moet je er natuurlijk niet helemaal aan vol eten (variatie is beter!), maar een paar plakjes ontbijtkoek per dag is erg gezond én lekker. Natuurlijk moet je er geen roomboter op gaan doen, maar dat spreekt voor zich.

Waterijsjes
Maak zelf waterijsjes of koop ze in de winkel. Ken je de lange staafjes met waterijs nog (ook wel Mr. Freeze genoemd)? Je hebt een hele zak vol bij de Albert Heijn voor maar 80 cent ! Lekker verkoelend en ze bevatten amper vet. Natuurlijk wel suiker, maar het is veel beter dan een Magnum of Cornetto.

Salades
Maak eens een lekkere salade voor jezelf. Als je het een 'salade verde' noemt, komt het al een stuk culinairder over dan een 'groene salade'. Leg op een bord mooie blaadjes sla en voeg naar hartelust gezonde vulling toe. Partjes tomaat, zelfgemaakte croutons van getoast brood, reepjes komkommer en paprika, en ga zo maar door. Je kunt een gezonde dressing maken met magere yoghurt of olijfolie. Ook zijn er tegenwoordig heel veel light dressings te koop

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved