Food

Aankom dieet

Raar klinkt het wel een beetje, een aankom-dieet. Dit is speciaal bedoeld voor meisjes die geen óvergewicht hebben, maar óndergewicht. Want ook dat kan een heel groot probleem zijn ! Voor dikkere meisjes is dun zijn altijd 'het perfecte doel', maar voor dunne meisjes kan wat gezetter zijn juist hun bereik zijn... Lees mee wat je moet doen om een paar pondjes aan te komen.

  • Simpelweg véél meer chips, chocola en nootjes eten werkt niet goed en is erg ongezond ! Je kunt beter beginnen met de kleine dingen. Volle mayonaise bij je friet, meer suiker in je thee of koffie, extra suiker in je yoghurt of bakken met volle boter.
     
  • Plan een zogenaamd elf-uurtje in. Dit zit normaal gesproken tussen je ontbijt en lunch in. Eet dan om 11 uur een grote kom yoghurt, een paar goed belegde boterhammen enzovoorts.
     
  • Met een goed en uitgebreid ontbijt ben je al half klaar. Eet en drink veel en vooral gevulde dingen, zoals gevulde yoghurt of brood met veel pitjes en beleg.
     
  • Eet dingen voor het slapengaan. Dit is voor mensen die willen afvallen een grote no-no, dus voor jou een do ! Vooral vla, kwark, ijs en chocola tikken hard aan.
     
  • Houd bij wat je eet. Dat is heel leerzaam ! Zet er ook het aantal kilocalorieën bij (die kun je per product vinden op www.caloriechecker.nl).
     
  • Eet rustig. Je lichaam kan dan alles veel beter opnemen en verteren.
     
  • Ga je niet de hele dag zitten volproppen met verzadigde vetten, zoals bv. taart en koekjes. Dit is, net als voor ieder ander, super ongezond.
     
  • Nootjes en rozijnen zijn gezond en toch calorierijk.
     
  • In pasta zitten héél veel koolhydraten. Dus kom maar op met die spaghetti, penne en tagliatelli!
     
  • Lukt het echt niet, schakel dan de hulp van een diëtiste in. Zij kan een speciaal menu voor je opstellen en samen gezond aankomen.
LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved