Food

Gezond afvallen na de feestdagen

De feestdagen zijn natuurlijk superleuk. Natuurlijk ook omdat het voor een groot deel in het teken staat van lekker eten. Kalkoen, kerststollen, suikerbrood, het kerstdiner… En met oud en nieuw natuurlijk oliebollen. Er komen dus vast een paar kilootjes bij in de laatste weken van het jaar.

En in het nieuwe jaar zullen veel meiden er graag weer een paar pondjes af willen, maar wél op een fijne en gezonde manier. Ik geef je een paar tips voor na de feestdagen.

- Ga wat meer bewegen. Pak de fiets of ga lopen in plaats van de bus, de auto of de trein. Scheelt echt!

- Zorg dat je heel veel fruit in huis hebt – en altijd een appel en een banaan in je tas. Zo grijp je minder snel naar vette, ongezonde dingen.

- Eet ’s avonds van een kleiner bord en eet genoeg groenten. Eet liever vis dan vlees (en liever kip rundvlees dan varkensvlees). Kleine moeite, groot effect!

- Ga je stappen of uit eten en houd je van een wijntje? Neem dan rode wijn of rosé, daarin zitten veel minder calorieën dan in (zoete) witte wijn.

- Ga op zaterdagavond flink dansen, dat compenseert een beetje met al die lekkere hapjes en drankjes…

- Water, water, water! Bedenk een nieuw goede voornemen: minimaal 1,5 liter water per dag drinken. Geeft een vol gevoel en is supergezond. Neem dus altijd een flesje met vers water mee.

- Spreek met een vriendin af om één keer in de week samen een uurtje te gaan bewegen. Wandelen, hardlopen, fietsen, fitnessen, tennissen… maakt niet uit! Heb je meteen weer quality time met je lieve vriendinnetje.

- Volg vooral geen crashdieet. Ga gewoon gezond en ‘goed’ eten en bewegen. Afvallen gaat dan misschien iets langzamer, maar het komt er ook niet meer zomaar aan.

Wanneer je je een paar weken aan deze gezonde regels houdt, zijn die paar kilootjes er zo weer van af. Succes!

door onze redactrice Cynthia

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved