Food

Gezonde snacks om mee te nemen

Als je op school, op je werk, onderweg of gewoon thuis tussendoor vaak trek hebt, maar weinig tijd hebt, grijp je al snel naar ongezonde dingen. Een Mars uit de automaat, een saucijzenbroodje in de kantine, een zakje chips uit de kast....

Maar het is natuurlijk een stuk gezonder om een goede snack te nemen. Deze snacks zijn ideaal, want ze zijn én snel te maken of te pakken, handig mee te nemen én lekker healthy.

Fruit: super makkelijk mee te nemen (in een zakje, doosje of trommel) en super gezond. Hou je van makkelijk dan kun je het van tevoren ook snijden en in stukjes meenemen in een zakje. En voor de echte luiaards: bij de supermarkt is ook gesneden fruit te koop!

Groenten: hetzelfde als fruit; je kunt heel makkelijk een zakje worteltjes, een paar cherrytomaatjes of wat reepjes paprika meenemen.

Granenrepen: perfect voor tussendoor én heel goed. Mits je niet degene pakt met heel veel suiker of chocolade!

Popcorn: zolang je niet de gezoete en gesuikerde variant neemt, maar gewoon die je zelf in de magnetron poft met niks erbij, is het supergezond en natuurlijk érg lekker.

Nootjes: noten, het liefst ongezouten, zijn superlekker én goed voor je. Koop een doosje of zakje met een notenmix, bijvoorbeeld met amandelen, hazelnoten, cashewnoten, pinda's enzovoorts.

Rozijntjes: je kreeg ze vroeger al (in zo'n leuk rood doosje!). En ze zijn nog altijd gezond en superlekker! Een handje rozijnen telt namelijk maar 54 calorieën...

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved