Health

Killer legs

Lange stelten, eindeloze benen, dunne stokjes, killer legs... Hoe vaak hoor of lees je deze termen wel niet? Dik, dun, kort of juist heel lang; wees blij met je benen. Mogen ze van jou wel wat strakker? Girlscene geeft je tips!

De één wil dolgraag van haar magere spillepootjes af, terwijl de ander er juist ontzettend jaloers op is. De één vindt haar korte beentjes te dik en te kort, terwijl de ander zich een Tante Sidonia voelt met haar ellenlange benen. Met benen werkt het vaak hetzelfde als met je haar; heb je krullen, dan wil je graag steil haar en andersom. Aan de lengte kun je behalve door je schoeisel aan te passen, weinig veranderen, maar aan de vorm kan dat wel degelijk. Hele dunne benen kun je gespierder maken en vind je je benen te mollig? Dan kun je oefeningen doen die vet verbranden.

strakkebenen

De zadeltassen
Ga staan met je voeten een klein beetje uit elkaar. Breng je been zover mogelijk zijwaarts omhoog. Doe dit wel langzaam, anders heb je kans dat je de spier verrekt. Doe dit daarna met je andere been. Je kunt dit in setjes van vijftien doen.

Dijenkletser
Dit is een lastige, want je gebruikt deze spier niet veel. Het beste kun je hier de schoolslag zwemoefening doen, maar dat is in je badkuip een beetje lastig. Ga dus op je rug liggen met je benen in de lucht. Open langzaam je benen zover je kunt en breng ze daarna weer bij elkaar. Dit moet gecontroleerd gaan, je zult voelen dat het dan ook echt zwaar is. Doe dit ook in setjes van vijftien keer.

killerlegs3

Stevige benen
Ga met je rug tegen de muur staan. Spreid je benen en buig ze langzaam zodat je net doet of je op een stoel zit. Houd je rug tegen de muur en blijf rustig doorademen. Blijf zo lang mogelijk zitten. Dit gaat sowieso branden, maar wanneer je dit om de dag herhaalt, zul je het lang vol gaan houden.

Hielloper
Loop drie keer per dag een minuutje op je hielen. Het liefst zonder sokken.

Vakantieoefening
Lekker aan het luieren aan het zwembad of zonnebaden op het strand? Neem een verfrissende duik in het zwembad of de zee en begin gewoon eens rond te zwemmen. Zo train je trouwens niet alleen je (boven)benen, maar ook je buik en billen.

strakkebenen

Ennnnn spring!
Vroeger kon je uren touwtje- en trampolinespringen. Probeer het nog maar eens, het zal je zwaar tegenvallen. Springen is een hele goede oefening voor je benen. En wanneer je het wat langer volhoudt, verband je er ook vet mee.

Hardlopen
Daar is-ie weer. Met hardlopen train je je benen en billen optimaal. Let op! Pas na twintig minuten cardio (daar valt hardlopen onder) gaat je lichaam vet verbranden. Even doorrennen, fietsen, skeeleren of zwemmen dus!

Uiteraard werken deze oefeningen nog sneller als je ook een beetje op je voeding let. Hoe je dat doet lees je in het artikel 'Diëten? Nee dankje!'.

Ben jij blij met je onderstelsel?

Door Esmée

LOVE dit artikel
50 meiden hebben deze blog geloved