Food

In vijf stappen gezonder

Goed eten, veel sporten, liters water drinken. Ja, dat weten we nu allemaal wel. Maar om in een ineens gezond te worden, dat lukt toch bijna niet? Met deze vijf makkelijke tips, ben je zonder moeite en gezweet, toch gezonder bezig.

Eet in rust
Of je nu ontbijt, luncht of dineert, doe dat niet achter de televisie. Mensen die andere dingen doen tijdens het eten, schijnen namelijk wel dertig procent meer te eten dan nodig! Check je mail dus later, dat televisieprogramma kun je ook gewoon op uitzending gemist kijken en lees dat boek of tijdschrift voordat je gaat slapen.

gezondvijfstappen

Ontlaad je tas
Heb je vaak last van je nek of rug? Je bent niet de enige! Veel meiden nemen veel te veel mee, soms wel tien procent van hun lichaamsgewicht. Dan is het logisch dat je klachten krijgt. Kijk of je er twee zwaardere dingen uit kunt halen, dat scheelt veel gezeul.

gezondvijfstappen

Fruit in zicht!
Ligt het fruit in de koelkast of op een schaal in de keuken? Zet het in een fruitmand op, bijvoorbeeld, de eettafel. Mensen schijnen eerder gezond te eten, wanneer het in het zicht ligt. Kom maar op met die appels, kiwi's en mandarijnen!

gezondvijfstappen

Poeder je neus
Vergeet niet regelmatig het toilet een bezoekje te brengen. Als je genoeg drinkt moet je gemiddeld zes tot acht keer op een dag plassen. Wanneer je dit ophoudt, omdat je bijvoorbeeld net lekker een film zit te kijken, heb je meer kans op blaasinfecties.

gezondvijfstappen

Lach!
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar van lachen word je echt vrolijk en je voelt je beter over jezelf. Het verlicht de stress en je steekt andere -misschien wel chagrijnige- mensen aan. En heb je een probleem? Door te lachen schiet er sneller een oplossing door je hoofd.

Ben jij zuinig op jezelf?

Door Esmée

LOVE dit artikel
8 meiden hebben deze blog geloved