Food

Eet jezelf gezond

Vorige week kwamen wij met de deprimerende mededeling dat veel gezonde snacks, zo gezond eigenlijk niet zijn. Onze excuses. We maken het graag goed met een artikel waarin we juist super gezonde voedingsmiddelen laten zien. En nee hoor, je hoeft niet alleen maar blaadjes sla te eten. We vertellen je ook waarom chocola dus helemaal zo verkeerd nog niet is.

eet jezelf gezond

Voor je haar:
Hüttenkäse
, je haar bestaat voor een groot gedeelte uit proteïnen, dus voor sterk en gezond glanzend haar moet je zorgen dat je genoeg proteïne binnen krijgt. Hüttenkäse is daarvoor een ideale bron.

Pompoenzaadjes, zink helpt haaruitval tegengaan, pompoenzaadjes zijn één bonk zink.

Eet jezelf gezond

Voor je hersenen:
Zalm
, zit vol met omega drie vetten, dit gaat ontstekingen in de hersenen tegen en zorgt voor een feel-good gevoel.

Boerenkool, uit onderzoek is gebleken dat als je twee keer per dag je groenten eet, en dan het liefst met groene blaadjes zoals boerenkool, je hersenen minder snel achteruit gaan. Goed, nu gaan jouw hersenen waarschijnlijk nog niet echt achteruit, maar je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen toch?

Voor je neus:
Zonnebloempitjes.
Als er iets irritant is, dan is het hooikoorts, toch? Uit onderzoek is gebleken dat je een deel van de klachten kunt onderdrukken door zoveel mogelijk vitamine E tot je te nemen. Zonnebloempitjes zitten hier vol mee.

Eet jezelf gezond

Je ogen:
Eieren!
In de eierdooiers zitten supergoede stoffen die niet alleen achteruitgang van de ogen tegen gaan, maar ook blindheid. Oh, ook goed om te weten. Onderzoekers van de Universiteit van Massachusetts hebben ontdekt dat één ei per dag geen schade aanricht.

Je huid:
Tomaten
, vooral super als het gekookt is. Houdt UV-straling tegen en zorgt dus voor een lager risico op huidkanker.

Hennepzaad, de omega drie vetten in hennepzaad houden het vocht in je huid op peil. En is ook nog eens superlekker in een salade.

Eet jezelf gezond

Je lippen:
Walnoten
zorgen voor mooie chap-free lippen. Ook weer door de omega drie vetten die er in zitten. Ze zorgen er voor dat je oude velletjes constant worden verruild voor nieuwe.

Je hart:
Italiaanse onderzoekers hebben ontdekt dat een bepaald soort vitamine B, vooral aanwezig in asperges, supergoed werkt tegen hartklachten.

Je meisjes zone:
Bosbessen
zitten vol met vezels en antioxidanten en werken net als cranberry’s keihard tegen infecties in de blaas.

Eet jezelf gezond

Je nagels:
Biefstuk
zit vol met ijzer en ijzer meiden, zorgt niet alleen voor energie, het helpt ook je nagels lang en sterk te maken.

Je spieren:
Extra vergine olijfolie
, laat de vetvrije dressings staan. Olijfolie heeft een stofje dat ontstekingsremmend werkt, op dezelfde manier als ibuprofen. Hierdoor herstellen je spieren veel beter na een work-out.

Je botten:
Goed nieuws ladies, chocola is rijk in magnesium en dat is de bouwstof voor gezonde botten. Lijkt ons een prima excuus voor een heerlijk stukje extra donkere chocolade (die bevat namelijk de meeste chocola)

Bron foto's: Weheartit
Bron tekst: Womens Health, The Truth About Food

Door Annemerel

LOVE dit artikel
10 meiden hebben deze blog geloved