Food

Gezonde ontbijttips

Ontbijten hoeft helemaal niet saai te zijn. Vanaf nu is het zelfs voor de haastige ontbijters onder ons makkelijk om snel iets lekkers en gezonds op tafel te toveren. Met deze ontbijttips wordt ontbijten iedere dag leuk en makkelijk!

Maak bijvoorbeeld een lekkere chocolade havermoutpap. Doe 50 gram havermout samen met 120 ml melk, 1 eetlepel cacaopoeder en 1 theelepel zoetstof in een bakje en laat dit afgesloten een nachtje in de koelkast staan. s' Ochtends even doorroeren, eventueel wat meer melk erbij en garneren met plakjes banaan of frambozen!

Gezond ontbijt

Wil je liever onderweg naar school ontbijten? Maak een stevige, voedzame shake. Vul je blender met 200 ml (soja)melk, 30 gram blauwe bessen, een banaan, 15 gram havermout en een schepje eiwitpoeder met een lekker smaakje. Even mixen en klaar om in de trein op te drinken!

Gezond ontbijt

Meer trek in een boterham? Rooster twee volkoren boterhammen en doe er hummus op. Garneer met gehalveerde cherrytomaatjes. 

Volkoren knäckebröd is ook erg voedzaam. Beleg een knäckebröd met een gekookt eitje en eentje met hüttenkäse met hierop komkommer en tomaat. 

Gezond ontbijt

Een bakje yoghurt is ook een favoriet van veel meiden. Maak je saaie bakje yoghurt lekker met verse stukken fruit en een eetlepel lijnzaad. 

Quinoa is misschien al bij jullie bekend als product om mee te koken. Wist je dat je hier ook een lekker ontbijt recept mee kunt maken? Was 200 gram quinoa onder de kraan en doe het in een pannetje met 400 ml amandelmelk (te koop bij Albert Heijn). Breng aan de kook. Roer af en toe totdat de melk is opgenomen door de quinoa. Doe twee eetlepels kaneel, 50 gram blauwe bessen, een schepje honing naar smaak en een paar plakjes banaan bij de quinoa.

Gezond ontbijt

Maak een havermout parfait! Neem een breed glas en een lange lepel. Lepel een laagje Griekse yoghurt, een dun laagje honing, een laagje gekookte havermout of muesli en een laagje vers, kleingesneden fruit in het glas. Herhaal tot het glas vol is. 

Gezond ontbijt

Houd je het liever simpel? Een portie Brinta, volkoren cornflakes, muesli (geen cruesli) en een roggebroodje zijn ook prima ontbijtproducten!

Heb jij nog lekkere ontbijttips?

Door Ilona van WeHeartFit (www.WeHeartFit.tk)

LOVE dit artikel
14 meiden hebben deze blog geloved