Food

Gezond ontbijten

Er zijn nog steeds meiden die het ontbijt het liefste overslaan. Niet doen! Niet alleen is ontbijten ontzettend belangrijk om je lichaam na een hele nachtrust weer op gang te krijgen, het kan ook hartstikke lekker zijn. Wij vonden drie heerlijke en gezonde ontbijtjes die ervoor zorgen dat jij de dag fantastisch kunt beginnen.

Griekse yoghurt met nectarine, chia zaadjes en pindakaas

gezond ontbijten

Vul de bodem van je bakje met Griekse yoghurt, mix met wat stukjes verse nectarine en maak het af met wat pindakaas en chia zaadjes. Chia zaden zitten bomvol omega-3 vetzuren, vezels, antioxidanten, proteïnen en minarelen en is echt superfood van dit moment. Ze hebben een neutrale smaak, dus niets vies aan deze zaadjes!

Boksoi & Eieren

gezond ontbijten

Twee spiegeleitjes met een paar stronkjes gestoomde boksoi. Je stoomt groenten in een speciaal daarvoor ontworpen bakje, maar ook door het in roestvrijstalen vergiet boven een pan kokend water te hangen. De boksoi moet je ongeveer 15 minuten stomen. Hoe je je eitjes zo mooi Sunny-side-up krijgt? Heel rustig bakken in wat olie of boter op half vuur.

All Bran met chia zaadjes, gedroogde kersen en pindakaas

gezond ontbijten

Mix wat All Bran met (amandel)melk en chiazaadjes. Maak je ontbijtje lekker met wat gedroogde kersen (of ander gedroogd fruit) en pindakaas. Yum!

Heb jij nog gezonde ontbijt ideeën?

Bron: Ilanafreddye.com

Door Annemerel

LOVE dit artikel
9 meiden hebben deze blog geloved