Health

Sportproof kapsels!

Sporten is heerlijk! Totdat we na een heftige sessie thuiskomen met coupe vogelnest. Urenlang sta je te kammen om met tranen in je ogen de helft van je haren te verliezen. Oké, zo heftig is het ook weer niet, maar toch is dit een terugkerend probleem. Lees snel verder voor een aantal sportproof kapsels!

Nooit meer een kapsel als smoesje om niet te gaan sporten. Het maakt niet uit als het regent buiten of als je kapsel net in model zit. Met deze tips blijven jou lokken klitloos en blijft je net gewassen couple beschermd.

Droogshampoo
Droogshampoo is het wondermiddel bij het sporten. Spuit het voor het sporten in je haar, vooral bij je voorhoofd en nek. Dit absorbeert namelijk zweet en zorgt dat jou haar niet zo snel vochtig wordt van het zweten.

sporten
Doe je cardio of fitness? Dan is op sommige apparaten een hoge paardenstaart voldoende. Doe er voor de zekerheid wat gladmakende olie doorheen na het sporten voordat je het uitkamt.

Tip van Claartje (Vrouwen.nl): “Bij het hardlopen doe ik altijd mijn haar in een lage paardenstaart en zet ik mijn voorplukken vast met speldjes. Als het nu heel hard waait of regent doe ik wat olie (zodat het niet gaat klitten) in mijn paardenstaart en vlecht ik het.”

De knot
Heb jij je haar net gewassen, maar wil je toch nog even sporten en bij het douchen niet je haar wassen? Maak dan een hoge knot door je haar op te rollen. Zet dit vast met (goed klemmende) schuifspeldjes zodat je geen knik krijgt.

sporten

Het (zweet)bandje
Heb jij last van babyhaartjes of losvallende plukken door korter haar? Gebruik dan een elastisch haarbandje of zweetbandje. Een zweetbandje houdt alles goed naar achter en absorbeert ook meteen het zweet.

Tip: neem een extra zweetbandje mee. Verwissel namelijk de ‘natte’ zweetband na het sporten met een droge en laat deze zitten tot je haren zijn opgedroogd. Zo zit je haar nog steeds goed!

annemerel

Tip van Annemerel: “Ik vind het hardlopen met een bandje heel erg fijn. Omdat ik nogal snel klitten krijg moet ik altijd extra voorzichtig doen. Ik doe het dan in een hoge paardenstaart en zet deze vast met een elastiekje. Dan vlecht ik mijn haar en draai dit (zonder vast te zetten) op tot een knotje, net als normaal dus. Dit knotje zet ik vast met een aantal elastiekjes. Dan doe ik een bandje om en rennen maar!”

Mutsje
Ga je hardlopen buiten en wordt het al wat kouder? Ga dan voor het mutsje. Doe je haar een lage vlecht en zorg dat het mutsje al je losse plukken naar achteren houdt. Als je het echt voor de kou doet kun je ook gaan voor een fleece oorband.

miley cyrus
Miley Cyrus ging (toen ze nog wat langer bruin haar had) gewoon voor de bun.

Föhn het!
Ga jij toch ook voor de bun en zit je haar helemaal in de knoop na het sporten of is het helemaal vochtig geworden? Föhn het dan droog voordat je jouw knot losmaakt. Zo haal je het zweet uit je haar en laat je jouw haren mooi krullen doordat het opgekrulde haar in je knot wordt droog geföhnd!

Tip van Jitske: "Omdat mijn haar nogal glad is van zichzelf blijft een knotje bij mij niet zitten tijdens het sporten. Ik doe altijd een hoge staart in (die ik vast zet met een elastiekje) die ik dan tot de puntjes vlecht. Deze zet ik dan vast met een elastiekje en laat ik altijd gewoon naar beneden hangen. Dit geeft echt hele mooie krullen na het sporten. Dubbele zelfvertrouwen boost dus!"

Finishing touch: Spuit nog een beetje droogshampoo in je lokken en spuit er desnoods wat haarlak in.

Heb jij nog tips voor een sportproof kapsel?

Bron: Vrouwonline.nl, Vrouwen.nl
Bron beeld: Weheartit

Door: Jitske

LOVE dit artikel
56 meiden hebben deze blog geloved