Lifestyle

Tips voor een gouden start in de ochtend

De wekker gaat, je drukt op snooze totdat de wekker nog eens gaat. Zo snooze je een paar keer door totdat je wakker schrikt: 'Nog maar tien minuten!' Je haast jezelf naar de badkamer, doet snel je haar in een staart, haalt een tandenborstel door je mond en probeert zonder te knoeien snel mascara aan te brengen. Zo kom jij volledig chagrijnig en in de stress op school aan. Herkenbaar?

Zorg dat je wakker wordt!
Stap een is wakker worden. Als je moeite hebt met opstaan, omdat je teveel snoozed of moeilijk kunt opstaan kun je daar een aantal maatregelen voor nemen. Koop bijvoorbeeld een wekker die je aan de andere kant van je kamer neerzet, zo moet je eerst opstaan en je bed uit, zodat jij de wekker uit kunt zetten. Als de wekker eenmaal uit is gezet ben jij wakker en kun je regelrecht naar de badkamer!

wake-up light
Je kunt ook voor een wake-up light gaan. Dat is een wekker die natuurlijk oplicht en je wakker maakt net als een normale zonsopgang. Handig! Te koop bij Bol, prijs € 39,99.

Neem je tijd in de badkamer
Zorg dat je goed wakker wordt in de badkamer, als dat een extra vijf minuutjes kost, so be it. Het is belangrijker dat je goed wakker wordt en dat je helemaal op en top beneden komt, dan dat je nog wakker moet worden op de fiets naar school.

Begin met even een beetje lauw water over je gezicht te gooien met eventueel een lekkere face wash. Gebruik daarna een heerlijk ruikende crème om jouw gezicht in te smeren. Zo ben jij binnen no-time wakker.

qi serum
Ook een goede tip is deze Qi Serum van Rituals. Dit is een lichte crème die ontspant bij vermoeidheid door de verfrissende werking van Chinese mint en Yi Yi Ren. Doe een klein tipje Qi op je vingers en masseer het in op je slapen, voorhoofd en nek om verdere vermoeidheid tegen te gaan. Ideaal dus! Prijs € 9,90.

Mocht je tijd hebben, spring dan even in de douche en zet het water heeeel eventjes (als je durft!) op koud. Zo ben jij helemaal wakker en kun je verder gaan met je ochtendritueel.

Ontbijt!
Oké, je hebt jezelf helemaal verzorgd en wakker gemaakt. Het is belangrijk dat jij daarna ontbijt. Neem een goed en stevig ontbijt voordat je op de fiets zit. Van honger kun jij namelijk nogal snel een ochtendhumeur krijgen en dat willen we natuurlijk niet! Eet dus lekker twee boterhammen met kaas of iets anders lekkers en drink er een glaasje sap/Optimel/melk/etc. bij. Lekker!

ontbijt
Als je toch zo goed bezig bent met een ontbijtje maken, kun je net zo goed even je brood smeren in de ochtend! Tips & tricks voor een gezond bammetje? Kijk dan even hier.

Op naar school!
Jij bent meteen opgestaan, hebt jezelf wakker gemaakt met een heerlijke face wash en crème, goed ontbeten en zelfs een lunchpakketje gemaakt. Super goed bezig! Nu ben jij helemaal klaar om gezond, helemaal wakker en hopelijk totally happy naar school te gaan. Want ben even eerlijk, op zo’n ochtend mag jij trots zijn!

Hebben jullie nog gouden tips om wakker te worden?

Bron beeld van het ontbijt plaatje: ByYara

Door: Jitske

LOVE dit artikel
4 meiden hebben deze blog geloved