Lifestyle

Last van een herfstdip? Op deze manier kom je er vanaf

Koude, druilerige en regenachtige dagen. En dan ook nog eens meer binnen zitten met de gedeeltelijke lockdown. Het is allemaal niet niks. Dus we begrijpen heel goed dat een herfstdip snel op de loer ligt. Hoe je er het snelst vanaf komt? Wij geven je een aantal tips.

Tips om jouw herfstdip tegen te gaan

Tip 1: kom je bed uit 

Heel fijn om lekker lang in je warme bed te blijven liggen, maar het is nu toch echt tijd om eruit te stappen. Wat ook helpt is: aankleden en niet alleen maar in dezelfde outfit rond te lopen. Zo voel je je als het goed is gelijk een stuk productiever. 

Tip 2: ga naar buiten

Alleen maar binnen veilig onder je deken op de bank is natuurlijk heerlijk, maar zal jou zeker niet helpen om uit die herfstdip te komen. Ga voor een wandeling in het bos of loop een rondje in jouw eigen omgeving. Misschien kom je wel achter leuke plekjes, waarvan je eerder geen idee had dat ze bestonden.

dekbed bank vrouw tv

Tip 3: sporten

Deze tip vult de tip hierboven een beetje aan. Sporten kan natuurlijk lekker zijn buiten. Vooral nu is een rondje hardlopen buiten erg lekker om een frisse neus te halen. En ook bij het sporten geldt: kleed je aan. Trek een leuke sportoutfit aan. Wedden dat jij je gelijk een stuk beter voelt? 

Tip 4: slaap voldoende

Maar na zo'n sportdag heb jij wel behoefte aan slaap. Slaap is ook heel belangrijk om overdag fit te zijn. Denk eraan dat je niet te lang slaapt en niet te kort. Moeilijke slaper? Met deze slaaptips slaap jij als een roos. Je lichaam moet wennen aan de koude temperaturen. Veel mensen krijgen daardoor last van vermoeidheid. 

Tip 5: volg een online cursus

Doe iets wat je nog niet eerder gedaan hebt. Dit kan ook voor de nodige energie zorgen. In je hersenen wordt dan een nieuwe verbinding gemaakt tussen de zenuwcellen. Hierdoor wordt je slimmer en vrolijker. Ga bijvoorbeeld eens een online cursus volgen. Heb je altijd al een andere taal willen leren? Dan is nu de kans. 

Tip 6: yoga-lessen

Om goed te zijn voor je lichaam en geest is er: yoga. Door yoga ga je beter in je vel zitten. Yoga zou zelfs tegen een depressie kunnen helpen. Een studie aan de Universiteit van Boston wees uit dat depressieve gevoelens al kunnen verminderen met twee yogasessies per week, zo schrijft Time Magazine.

Tip 7: kook gezond

Je bent immers wat je eet. Als je somber bent, heb je gauw de neiging om een zak chips open te trekken. Zorg daarnaast voor een fatsoenlijk gezonde maaltijd. En zorg ervoor dat daar genoeg vitamines inzitten die jij dagelijks nodig hebt. Zo hoef jij die voedingssuplementen niet eens in te nemen. 

Beeld: iStock

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved