Health

Dit is de perfecte 10 minuten work-out voor thuis

Wil je graag fit zijn, maar heb je geen geld voor een duur sportschool abonnement? We got you. Je kunt namelijk heel makkelijk thuis een top workout doen. Wedden dat jij na een paar weken net zo fit bent, als je vrienden die wel af en toe naar de sportschool gaan. Speciaal voor jou hebben wij hier de 10 minuten work-out voor thuis. No more excuses!

10 minuten workout voor thuis 

Thuis trainen met je eigen lichaamsgewicht is super easy! Steeds meer trainers kiezen ervoor om sporters te laten werken met eigen lichaamsgewicht. Het zorgt er namelijk voor dat je lichaam strakker en sterker zal worden. Ideaal voor thuis dus! Als je thuis wil gaan trainen is het chill als je een yogamatje hebt. Zonder kan het ook, dus zeker niet wegklikken nu! Let's start met de workout. 

Start met burpees

Om warm te worden begin je met burpees. Deze doe je door te rechtop te gaan staan en je armen omhoog te doen. Vervolgens buig je door je knieën en zet je je handen voor je neer op de grond. Met je benen stap je naar achter, zodat je in een plank positie staat. Nu stap je weer naar voren zodat je weer op je hurken zit. Daarna sta je weer op en doe je je armen omhoog. Let's repeat. Deze oefening herhaal je drie minuten lang. 

Time for squats

Deze oefening ken je vast wel! Squaten, yes. Dit is supergoed voor je billen en benen. Het is de bedoeling dat je drie minuten lang squads gaat doen. Met een squad is het belangrijk dat je goed op je houding let. Zet je voeten op schouderbreedte, doe je armen vooruit en buig je benen net alsof je wil gaan zitten. Zak door je benen heen maar houd je rug recht en je billen naar achter. Let erop dat je je gewicht op je hielen moet voelen. 

10 min workout

 Push-ups let's go 

Dan komen we aan bij de super bekende push-ups. Deze zorgen ervoor dat je strakke triceps zal krijgen. Een push-up doe je normaal gesproken op handen en voeten, maar als dit te zwaar voor je is dan kun je deze ook op je knieën doen. Basically laat je je lichaam naar de grond zakken en duw je daarna jezelf weer omhoog. That's it. Nu is het tijd om dit twee minuten te herhalen. 

Superman 

Als je de superman doet dan lijkt het net alsof je een echte vliegende superman bent. Deze oefening is erg goed voor je onderrug. Je doet hem zo: ga plat op je buik liggen en strek je armen voor je uit. Nu komt het zware, het is de bedoeling dat je je hele lichaam aanspant en dan vervolgens je armen en benen in de lucht gooit. Doe deze oefening twee minuten lang. 

Planken maar 

We are gonna plank now. Planken is ontzettend goed voor je hele bovenlichaam. Je traint er je buik, rug, schouders en armen mee. Wow! Laten we gaan beginnen. Je gebruikt je armen om jezelf gestrekt van de grond te houden. Probeer je lichaam zo recht mogelijk te houden. Doe dit zo lang als je kunt!

10 min workout

Soms is het lastig om motivatie voor het sporten te vinden. Ons advies is, gewoon beginnen! Je motivatie komt vanzelf wel als je eenmaal lekker bezig bent. Om je toch wat meer in de mood te helpen hebben wij voor jou hier een hele hoop motivational quotes. 

 

Bron: Women's Health | Beeld: IStock 

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved