Food

6 makkelijke koolhydraatarme maaltijden die ook nog eens lekker zijn

De zomer komt er weer aan en dat betekent dat we weer in bikini willen. We nemen weer een abonnement op de sportschool en zijn bewuster bezig met ons eten. Herkenbaar, right? Wij helpen je daarom graag een handje. Wil je minderen met koolhydraten? Dan hebben wij hier 7 koolhydraatarme recepten voor je die ook nog een hartstikke lekker zijn!

Koolhydraatarme maaltijd 1: Beef broccoli
We gaan lekker wokken! Verhit olie en fruit de knoflook, voeg vervolgens vlees toe en bak dit kort. Neem vervolgens broccoli en sugarsnaps en bak alles gaar. Voeg vervolgens de taugé samen met flinke scheut sojasaus toe aan je pan en bak dit nog even mee. Serveer het op je bord met wat cashewnoten. Eet je vegetarisch? Vervang dan het vlees door vega-kipstukjes of tempeh.

♥ broccoli
♥ sugar snaps
​♥ taugé
♥ biefstukreepjes
​♥ knoflook
♥ sojasaus (Kikkoman rood)
♥ cashewnoten

Koolhydraatarme maaltijd 2: Courgetti in tomatensaus
Van de Aziatische keuken door naar de Italiaanse. Want ook gerechten met Italiaanse invloeden hoeven niet per se veel koolhydraten te bevatten. Maak van de courgetti dunne slierten en bak ondertussen het gehakt met de knoflook en ui. Voeg vervolgens de paprika en tomaten toe en laat het koken. Serveer met pijnboompitjes on top.

♥ courgette
♥ fijn gesneden stukjes tomaat uit blik (Mut­ti Pol­pa)
♥ ui
♥ knoflook
♥ mager rundergehakt
♥ puntpaprika's
♥ pijnboompitjes
♥ Italiaanse kruiden

courgetti koolhydraatarme maaltijd

Koolhydraatarme maaltijd 3: Gevulde paprika's met gehakt
We vullen dit keer geen wraps, maar paprika's. Geloof ons net zo lekker ;-). Fruit knoflook en ui en voeg vervolgens het (vega)gehakt toe. Als het gaar is voeg je de tomaat en organo toe en laat je het nog even koken terwijl je de oven voorverwarmt. Vul vervolgens de paprika's met het mengsel en top af met wat kaas.
♥ paprika
♥ mager rundergehakt
♥ knoflook
♥ ui
♥ courgette
♥ blik gezeefde tomaat
♥ oregano
♥ 20+ kaas

Koolhydraatarme maaltijd 4: Pokébowl met bloemkoolrijst
Ben je dol op sushi? Dan ga je dit heerlijk vinden. Het is heel simpel: kook de broccolirijst een tot twee minuten en laat dit afkoelen in een kom. Snijd vervolgens alle groenten en de vis en doe dit bovenop de broccolirijst in de kom. Voeg vervolgens wat sojasaus toe en eventueel wat sesamzaadjes.
♥ radijsjes
♥ komkommer
♥ wortel
♥ avocado
♥ verse zalm, tonijn of garnalen
♥ paprika
♥ lente ui
♥ rode kool
♥ broccoli rijst
♥ sojasaus

koolhydraatarme maaltijden

Koolhydraatarme maaltijd 5: Kip cashew salade
Geen zin in moeilijke recepten? Dan is de salade de perfecte uitkomst. Grill stukjes kipfilet in een pan en kook ondertussen wat sperzieboontjes. Doe vervolgens alle ingrediënten in een kom en meng het met wat olijfolie extra vierge.
♥ kipfilet
♥ veldsla
♥ rode peper
♥ cashewnoten gehakt
♥ rode ui
♥ sperziebonen

Koolhydraatarme maaltijd 6: Tomaat-paprikasoep
Een soepje op zijn tijd is nooit verkeerd. Zeker niet als je deze tomaat-paprikasoep hebt geproefd. Je begint met het fruiten van een uit en wat knoflook. Voeg vervolgens paprika en tomaat in stukjes toe en bak nog even door. Hierna voeg je water toe met een bouillonblokje. Laat alles goed doorkoken en pureren maar! Voeg als laatst nog wat basilicum toe en je soep is klaar.
♥ tomaten
♥ paprika
♥ ui
♥ knoflook
♥ bouillonblokje (groente)
♥ verse basilicum

paprika tomaat soep koolhydraatarm

 

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved

Plaats als eerste een reactie

Je bent nog niet ingelogd.

of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Of login via Facebook