Beauty

Mooi wakker worden

De meeste vrouwen kijken ’s ochtends liever niet in de spiegel. Het is een feit dat niemand als een zonnestraaltje wakker wordt; denk aan een zuivere, frisse huid en gestyled haar. In films en televisieseries daarentegen worden de actrices bijna altijd wakker, alsof ze zich net klaar hebben gemaakt om naar een feestje te gaan.

Dit heeft in de realiteit natuurlijk niemand, op enkele wonderen na dan ;-) Lees deze tips en trucs om ’s ochtends zonder zorgen in de spiegel te kijken….

1. Ga met een schoon gezicht slapen

Maak er een gewoonte van je gezicht een paar uur voordat je gaat slapen te wassen. Als je hiermee wacht tot je moe bent, dan is de kans groot dat je het niet doet. Het is echt verstandig je gezicht te wassen, doe je dit niet dan dringt het vuil van de hele dag zich in de huid door. 's Nachts is ‘het’ moment om je gezicht tot rust te laten komen. Het is bewezen dat er 's nachts meer bloeddoorstroming is dan overdag en je huid wordt dan niet aan vuile afvalstoffen blootgesteld.

2. Slaap op je rug

Volgens Audrey Hepburn is op je buik liggen is slecht voor je ‘beautyslaapje’. Een gemiddeld hoofd weegt namelijk 3 tot 4 kilo, dit zorgt voor erg veel druk op je gezicht. Dermatologen beweren dat ze aan een gezicht kunnen zien op welke kant van het gezicht je slaapt. Dit doen zij door het aantal rimpels te vertellen.

3. Slaap met verhoging

Slaap met je hoofd op een verhoogde ondergrond, zoals twee kussens in plaats van een. Of zet het hoofdeinde (als het kan) wat hoger. De zwaartekracht zorgt voor een goede doorbloeding, zodat het vocht niet ophoopt.

4. Bespaar geld, geen rimpels

's Nachts heb je niets om je zorgen over te maken, waardoor je dus minder nadenkt en minder fronst. Daarnaast gebruiken veel meiden overdag veel make-up, hierdoor gaat de conditie van je huid achteruit. Al die huidverstoppers als foundation en lagen mascara die ervoor zorgen dat je wimpers beetje bij beetje afbreken.

5. Zelfbruiner

Wil je graag een tintje? Je hoeft hiervoor niet onder de zonnebank. Meng gewoon een druppel zelfbruiner in je nachtcrème of gebruik een crème die een zelfbruinende werking heeft. Een kleurtje doet wonderen, je krijgt er een frisse uitstraling van. Tip: gebruik de zelfbruiner van Nivea of Dove!

6. Maskertje

Maskertjes zijn te koop in verschillende texturen, werkingen en voor verschillende huidtypen. Zo heb je peel off maskers, een hot mask, een kleimasker, etc. Echt heerlijk, ze zorgen ervoor dat je weer een fris gezicht krijgt. De een zuivert de poriën en de ander neemt de stress weg. Voor ieder wat wils...

7. Ballerina knotje

Draai je haren voordat je gaat slapen in een knotje. In de ochtend zul je merken dat je een gigantische volume hebt gecreëerd. Let er wel op dat je het knotje mooi rolt. Als je dit niet doet, is de kans groot dat het net lijkt alsof je met een wafelijzer in je haren hebt gezeten.

8. Conditioner

Dit is niet de conditioner die je na de shampoo in je haren doet, maar een conditioner die je niet hoeft uit te spoelen. Let er wel op dat je niet teveel in je haren smeert, want dan kan je je haren net zo goed opnieuw wassen.

9.  Donkere ogen en plekken

Probeer na 18.00 uur de lekkernijen waar (veel) zout in zit te vermijden. Het teveel aan zout zorgt ervoor dat je ogen opzwellen. Mocht je nu toch zin hebben in al dat lekkers, drink dan veel water.

10. Gebruik nacht- en dagcrème

Je kunt niet te vroeg beginnen met het smeren van een crème. Het maakt niets uit of het nu een dure of goedkope is. Het is belangrijk dat je smeert. De crème zorgt ervoor dat je huid soepel en in conditie blijft.

Bron: Shine.com

door Danique

LOVE dit artikel
4 meiden hebben deze blog geloved