Health

6 manieren om (naast eten) nóg gezonder te leven

1

Havermout als ontbijt, een salade als lunch en een vegan curry in de avond. You go girl, jij bent lekker gezond bezig! Toch? Je bent op de goede weg, maar als je echt gezond wilt gaan leven zijn er wellicht nog een paar dingen die je kunt aanpassen. Vandaag hebben wij daarom 7 manieren voor je op een rij gezet om naast eten nog gezonder te gaan leven.

1. Zorg voor genoeg slaap
Je slaap is misschien wel één van de belangrijkste dingen als het draait om je gezondheid. Geloof het of niet, maar de meeste meiden pakken dus niet genoeg slaap. Houd daarom vanaf nu eens bij hoe lang je nou eigenlijk slaap doormiddel van een app of Fitbit en zorg ervoor dat je die zeven tot acht uur slaap per nacht haalt.

2. Ga sporten, zweet!
Als je van plan bent gezonder te gaan leven, dan is naast eten sporten erg belangrijk. Probeer een sport te vinden die je leuk vindt en probeer dit minimaal één keer in de week te doen.

3. Beweeg meer
Je hebt al honderd sporten geprobeerd, maar het is gewoon niet jouw ding. Of heb je deze week gewoon even echt geen zin om jezelf naar de sportschool te slepen? No worries, maar probeer dat gezonde patroon wel vast te houden door in ieder geval genoeg te bewegen op een dag. Probeer om een doel voor jezelf te maken, bijvoorbeeld om minimaal 10.000 stappen te zetten op een dag. Zit je 's avonds op de bank en zit je nog maar 5.000 stappen? Ga dan nog even een blokje om toch je doel te behalen.

gezond leven yoga

4. Probeer niet te stressen
Wist je dat stress al jouw gezonde inspanningen tegenwerken? ​Zonde! Probeer daarom stress zoveel mogelijk te voorkomen. Stress verminder je door bijvoorbeeld eens wat vaker 'nee' te zeggen en (jawel is 'ie weer!) sporten. Lees hier nog meer tips hoe je stress tegen gaat.

5. Zorg dat je zo min mogelijk schadelijke stoffen binnenkrijgt
Schadelijke stoffen? Denk hierbij aan bijvoorbeeld luchtvervuiling door het verkeer en fabrieken. Logisch dat je hier niet aan kunt ontkomen, maar je kunt wel andere schadelijke stoffen zoals alcohol en tabak te skippen. Probeer daarnaast altijd je make-up te verwijderen voor het slapengaan en check eens wat vaker de ingrediëntenlijst voordat je iets op je gezicht smeert.

6. Balans vinden
Balance is key. Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wij snappen ook wel dat je niet altijd gezond kunt leven en soms gewoon zin hebt in die bak met Ben & Jerry's of snakt naar die zak chips. Probeer daarom die balans te vinden en las af en toe een cheatmomentje in, met de nadruk op momentje ;-). Dat is er helemaal niets aan de hand en heb jij achteraf ook geen schuldgevoel (en stress).

7. Zorg voor genoeg me-time
We hebben allemaal een druk bestaan. Werken, studeren, sporten en dan ook nog je vrienden zien. Druk! Daarom is het juist zo belangrijk om af en toe een moment voor jezelf in te plannen. Ja, inplannen inderdaad. Accepteer dat je af en toe ergens niet bij kunt zijn en stel prioriteiten.

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved

Plaats een reactie

Je bent nog niet ingelogd.

of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Of login via Facebook

1 reactie

  • 2 maanden geleden melisssa

    TENKS VOOR DE TIPS

  1. 1