Beauty

Eet je puistjes weg, deel 1

Heb jij ook alle beautyproducten geprobeerd om je puistjes vaarwel te zeggen en werkt de pil ook niet? Het zou ook aan je voeding kunnen liggen. Lees maar mee.

Bij veel meisjes verdwijnen puistjes vanzelf na de puberteit. Maar wist je dat 20% van de vrouwen tussen hun twintigste en dertigste nog steeds last heeft van puistjes? Daar moeten we toch niet aan denken! Je gezicht reinigen, veel water drinken en de pil gebruiken. Dat zijn de tips die je overal leest. Helaas werkt dat niet bij iedereen. Er is nog een manier om van puistjes af te komen: voedsel met een reinigende werking. Probeer deze twintig etenswaren eens in combinatie met veel sporten, goede reiniging en frisse lucht.

eetjepuistjeswegdeel1

Brandnetels
Bij het woord brandnetels krijg je toch meteen jeuk? Maar giftig is dit plantje zeker niet, sterker nog; het ontgift. Het kalmeert je huid en verbetert puistjes en eczeem.

Artisjokken
Wanneer je deze houtige, vezelige groente eet, groeit je weerstand. Ook wordt artisjok vaak gebruikt in cosmetica omdat de groente anti-oxidanten bevat.

alfalfaspruitjes

Alfalfa spruiten
Deze kleine rakkers zitten vol zuiverende voedingsstoffen zoals calcium, foliumzuur, magnesium, fosfor en zink. Maar ook aan vitamines komen ze niets tekort, alfalfa spruitjes bevatten A, B-complex, C, E en K. Strooi er een paar over je salade en je hebt die vitaminepillen niet meer nodig.

Rode bietjes
De één haat ze, de ander is er gek op. Maar rode bieten zijn supergezond. Ze bevatten onder andere veel vitamine A, kalium, natrium, calcium, magnesium en vitamine E. Ze helpen je lichaam te reinigen en zorgen voor een lager cholesterolgehalte.

acaivruchten

Acai
Deze kleine vruchtjes bevatten zo ongeveer de meeste antioxidanten in de wereld. Ze zijn ontzettend goed voor je huid.  Je kunt ze kopen bij reformzaken, ook in de vorm van geconcentreerde sappen en tabletten.

Waterkers
Maak jij ook vaak lekkere salades? Vervang de volgende keer een paar blaadjes sla voor wat waterkers. Deze bladgroenten zitten vol anti-oxidanten, mineralen, caroteen en kalium. De waterkers voedt niet alleen de huid, maar helpt ook bij het wegspoelen van gifstoffen.

Venkel
Deze groente helpt niet alleen je spijsvertering, venkel vermindert ook zwellingen en zorgt er voor dat overtollig vocht en gifstoffen afgevoerd worden.

Havermelk
Het is bekend dat zuivel acné kan verergeren. Daarom zou je je melk kunnen vervangen door havermelk. Dat is rijk aan vezels, vitamine E, foliumzuur en het is lactosevrij. Je kunt havermelk vinden bij de soja-afdeling van bijvoorbeeld Albert Heijn.

munttheepuistjes

Muntthee
Deze is inmiddels bekend, maar ik zet hem er toch bij. Muntthee staat bekend om zijn helende en kalmerende eigenschappen. Doordat je minder stress hebt, heb je ook minder puistjes. Plus dat munt erg goed voor je huid is. Bestel in een restaurant dus wat vaker verse muntthee in plaats van cola.

Volgende week lees je deel 2!

Heb jij het idee dat je puistjes minder erg worden wanneer je erg gezond eet?

Door Esmée

LOVE dit artikel
23 meiden hebben deze blog geloved