Beauty

Eet je puistjes weg, deel 2

Heb jij ook alle beautyproducten al geprobeerd om je puistjes vaarwel te zeggen en werkt de pil ook niet? Het zou ook aan je voeding kunnen liggen. Vorige week las je de eerste tien producten die je kunt eten om je huid, en daarbij je lichaam, te zuiveren. Maar we hebben er nog tien!

Tofu
Om te beginnen met tofu. De vegetariërs onder ons eten deze omeletachtige substantie vast weleens. Tofu is gemaakt van sojabonen en bevat plantaardige eiwitten, calcium en gezonde onverzadigde vetten. Die combinatie maakt het een perfect product voor mensen met huidproblemen. Daarbij is het een bron van antioxidanten, mineralen, ijzer, koper en mangaan. Lekker in een roerbakschotel of over je salade.

Boerenkool
Oerhollands en super gezond. Met vitamine A, B-complex, C, E en K is boerenkool namelijk een ware vitaminebom. En mocht je niet zo van de stamppotten zijn, zeker niet in deze tijd van het jaar, dan kun je ook een handje boerenkool in je soep gooien.

Bruine rijst
Een kleine portie bruine rijst per dag, biedt je genoeg vitamine B, eiwitten, selanium en magnesium, en -daar heb je ze weer- antioxidanten. Bruine rijst zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel reguleert en je huid schijnt er erg gezond van te worden.

eetjepuistjeswegdeel2

Water
Je leest in ieder health-artikel wel 'drink veel water'. Van water zelf krijg je echt niet meteen een egaal huidje. Water zorgt er echter wel voor dat je lichaam makkelijk haar gifstoffen af kan voeren. Het zuivert dus wel degelijk. Drink acht glazen water per dag en als je gesport hebt nog wat extra, maar overdrijf niet. Thee mag ook.

Noten
Ook wel een bekende onder de gezondheidfreaks. In sommige gevallen van acne, komt het door een tekort aan mineralen zoals zink en selenium. Daarom is het verstandig om veel pompoenpitten en paranoten te eten. Daarin zit veel selenium, wat weer infecties bestrijdt en de witte bloedcellen in je lichaam extra kracht geeft.

Avocado
Nog een vrucht die bekend staat als gezond. Waarom? Avocado zit vol met vitamine E (voor helderheid en vitaliteit van je huid) en C (vermindert huidontstekingen). En de avocado-olie stimuleert het collageen van je huid, en dus de tint en textuur. Eet een halve avocado per dag en je huid zal zachter worden. Op de redactie eten we regelmatig avocado met kipfilet op een cracker, tip!

knoflookeetjepuistjeswegdeel2

Knoflook
Je gaat er een beetje van stinken, maar het schijnt dat wanneer je iedere dag knoflook eet, het niet meer te ruiken is. Ieder teentje knoflook zit vol met allicine. Een chemische stof die veel schadelijke bacteriën en virussen je lichaam uit kan jagen, dus ook huidinfecties die acne veroorzaken. Om zoveel mogelijk resultaat te boeken met knoflook, eet je het rauw, fijngehakt in een salade.

Hoefblad
Dit kruid bevat hoge niveaus calcium, kalium en magnesium; essentiële voedingsstoffen voor een gezonde huid. Daarnaast heeft het sterke antibacteriële en schimmelwerende eigenschappen. Het schijnt erg goed te helpen tegen acne, maar het helpt ook goed bij problemen met de spijsvertering. Hoe je dit kruid moet innemen? In de vorm van thee is het het makkelijkst, te koop bij reformwinkels.

eetjepuistjeswegdeel2

Broccoli
Ook te vinden in ieder gezondheidsartikel: broccoli. Dit superfood bevat antioxidanten zoals vitamine A, B-complex, C, E en K die je huid helpen beschadigd weefsel te doen herleven. Daarbij ondersteunen de omega-3 vetzuren, calcium en foliumzuur het genezingsproces en de werking van je huidcellen. Kook broccoli niet te lang, het is nog beter om het rauw in je salade te eten of het licht te stomen.

Peulvruchten
Hieronder vallen erwten, bonen en linzen. Deze vruchten hebben een krachtige mix van eiwitten, energie (belangrijk bij een genezingsproces), voedingsvezels, vitaminen en mineralen. Voedingsvezels helpen het natuurlijke verteringsproces van je lichaam en helpen het ook nog eens te ontgiften.

Eet jij veel van deze producten?

Door Esmée

LOVE dit artikel
4 meiden hebben deze blog geloved