Lifestyle

5 stappen om zekerder te worden van jezelf

Soms heb je van die dagen dat je denkt: het is verschrikkelijk om een tiener te zijn! En dat begrijpen we helemaal. Je moet in deze tijd van je leven erachter komen wie je bent en ondertussen heb je ook nog te maken met social media en of je wel genoeg likes krijgt op je nieuwe Instagram-foto. Struggles! Maar in deze 5 stappen word je een stuk zekerder van jezelf. You go girl!

1. Je bent niet de enige
Bedenk goed: je bent echt niet de enige die deze struggles heeft. Iedere tiener krijgt er mee te maken. Iedereen heeft weleens een baaldag en iedereen kan urenlang wakker liggen over iets stoms dat je die dag hebt gezegd. Enne, op social media lijkt het misschien dat sommige girls een fantastisch leven hebben, maar ook zij zullen heus weleens het gevoel hebben dat ze niet goed genoeg zijn. 

2. Waarom ben je te min?
Bedenk voor jezelf wat je nou zo min vindt aan jezelf. Misschien word je bijvoorbeeld heel erg onzeker door mensen met wie je omgaat? Dan is het een goed idee om dit met het te bespreken of misschien ook wat vaker met anderen af te spreken. Of baal je altijd enorm dat je zo chaotisch bent? Probeer dan eens één van deze tips

3. Je waarden
Meer likes op je Instagram-foto zullen er echt niet voor zorgen dat je superzelfverzekerd bent. Het is belangrijker om te kijken naar wat allemaal belangrijk voor je is in je leven. Maar bijvoorbeeld ook om na te denken over hoe jij gezien wil worden door anderen. Is er een bepaalde eigenschap die je heel erg mooi vindt? Is er een kwaliteit die je graag zou willen hebben? En is er iets dat je altijd heel erg vervelend vindt aan één van je friends of familie? Zet dat allemaal op een rij, want dat helpt je te kijken naar hoe jij wil zijn als persoon. 

zelfverzekerd stappenplan tips

4. Weg met de negatieve gedachtes
Je ligt heerlijk in je bed en dan denk je ineens aan die domme blunder die je hebt gemaakt op school... En goodbye nachtrust. Je ligt er superlang over na te denken en tegen jezelf te zeggen hoe stom je wel niet bent. Dat doen we allemaal weleens, maar probeer als je die gedachtes hebt bijvoorbeeld te mediteren. Probeer in ieder geval rustiger te worden, zodat je niet de hele nacht erover nadenkt. Het is gebeurd. Je kan er niks meer aan veranderen. Het is ook goed om deze negatieve gedachtes op te schrijven, want zo kijk je er op een andere manier naar. Waar hebben ze mee te maken en wat kan je doen?

5. Luisteren
Als je feedback vraagt aan één van je vriendinnen of aan familie, luister dan ook echt naar ze. Het gebeurt snel dat je na een negatieve opmerking niet meer naar de rest luistert, terwijl dan juist vaak hele positieve dingen worden gezegd. Luister dus naar al het feedback!

Be positive girls!

Bron: Seventeen | Beeld: Unsplash

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved

Plaats als eerste een reactie

Je bent nog niet ingelogd.

of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Of login via Facebook