Beauty

5 weetjes over jouw favoriete beautymerk!

Wij meiden hebben iedere dag te maken met beautymerken. De meeste kennen we al ons hele leven. Nivea, Maybelline, The Body Shop, waarschijnlijk hebben we er allemaal minstens één product van! Maar deze merken bestaan al ontzettend lang. Zo lang dat wij heel veel dingen niet weten... Lees hier de ins & outs!

Max Factor

Max Factor
Dit merk is opgezet door een man: Maximilian Faktorowitz. Hij was de officiële visagist aan het koninklijk hof in Rusland en stond onder constante bewaking. Hij wilde het land ontvluchten met zijn gezin, maar wist dat dat moeilijk zou gaan. Dankzij zijn visagie skills kreeg hij het voor elkaar om zijn huid geel te make-uppen en de dokter ervan te overtuigen geelzucht te hebben. Hij mocht naar een badplaats om te herstellen en vanuit daar vluchtte hij met de boot naar Amerika.

Maybelline

Maybelline
De slogan 'Maybe she's born with it' verwijst naar Mabel Williams. Haar broer TL vernoemde Maybelline naar zijn zus. Zijn eerste mascara was geïnspireerd op haar, hij mixte Vaseline met steenkoolstof en probeerde het goedje op haar wimpers. TL Williams maakte zijn eerste mascara in 1917. In 1996 is Maybelline verkocht aan L’Oréal voor 580 miljoen euro.

revlon

Revlon
Je kent allemaal nog wel de belspelletjes van vroeger. In Amerika werden daarvoor acteurs ingehuurd om zoveel mogelijk drama te veroorzaken. In een van de shows, The Question, raakte sponsor Revlon in opspraak, omdat het merk zich zou bemoeien bij het kiezen van de kandidaten. De sponsors brachten Revlon uiteindelijk een verkoopgroei van 500 procent!

nivea

Nivea
Dit Duitse merk heeft het lastig gehad tijdens de oorlog. De Joodse leden van de raad van het bestuur en het management moesten vluchten voor de nazi's. Vervolgens moest het bedrijf extra voorzichtig te werk gaan om nog te blijven bestaan. In advertenties werden zongebruinde mensen gebruikt met blond haar, wat natuurlijk als pro-arische propaganda werd gezien, ook al hield Nivea zich daarbuiten. Gelukkig bleef het bedrijf bestaan en werd het vanaf 1950 gewoon gezien als optimistisch merk.

thebodyshop

The Body Shop
Dame Anita Roddick richtte in 1970 The Body Shop op in haar geboorteland Engeland. Alle producten in de winkel moesten van natuurlijke materialen afkomstig zijn. Omdat natuurlijk al snel voor de kleur groen staat, denken mensen dat The Body Shop daarom donkergroen als hoofdkleur heeft. Maar de echte reden is dat de eerste winkel een slechte pui had en alleen donkergroen kon de pui goed dekken.

Weet jij nog leuke feitjes over bekende beautymerken?

Door Esmée

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved