News

De Zara heeft groot nieuws en gaat drastisch veranderen

Een middagje shoppen bij de Zara, dat is iets waar ons hartje een stuk sneller van gaat kloppen. De nieuwste trends en de leukste items kun je bij de modezaak aan de haak slaan. En dat weten mensen maar al te goed. De Zara is zelfs zo populair, dat werknemers het eigenlijk niet meer helemaal op eigen houtje aankunnen. Wees niet bang, daar is een oplossing voor: de grootste filialen krijgen namelijk robot-hulpjes. Zeg maar gedag tegen die lange wachtrijen ;-).

De robot-hulpjes gaan vooral helpen bij het verwerken van online bestellingen. Wanneer je een bestelling plaatst bij de Zara, kun je aangeven bij welk filiaal je je pakketje op wilt halen. Maar liefst 1 op de 3 mensen kiest voor deze optie, in plaats van het pakketje thuis te laten bezorgen. Heel handig natuurlijk, maar dat leidt wel tot langere wachtrijen en stress onder de werknemers. Robot-hulpjes moeten dit gaan verminderen. 

Hoe werkt het?
Klanten die online kleding hebben besteld hoeven alleen maar een barcode met orderdetails te scannen, of een afhaalcode in te tikken bij het afhaalpunt. Daarna gaat de robot richting het magazijn om op zoek te gaan naar het bijbehorende pakketje. De robot pakt het pakketje uit het magazijn en geeft ‘m aan de klant. Simple as that.

En dat is nog niet alles…
De Zara is ook bezig met waarmaken van same-daydeliveries. Je kunt dan items bestellen en ze diezelfde dag nog thuis laten bezorgen. Tot nu toe is die optie alleen nog maar beschikbaar in Madrid, maar de Zara wil dit uitbreiden. Ze willen beginnen bij de landen Frankrijk, China, Spanje en Engeland.

Bron: fasionunited.nl, emerce.nl | Beeld: Pixabay