Fashion

Nivea 100 jaar: Girlscene was erbij!

Nivea bestaat 100 jaar en om dat te vieren, gaven zij een groot feest op de Supperclub Cruise in Amsterdam! Esmée en Myrre van Girlscene mochten erbij zijn en doen verslag van een middag vol beautyjournalisten, work-outs en... Rihanna!

Waarschijnlijk kent iedereen Nivea wel, vooral het klassieke blauwe blikje met de witte letters is erg bekend. Dat potje met crème bestaat dus al sinds 1911, al 100 jaar! Door de jaren heen, is deze verpakking eigenlijk bijna hetzelfde gebleven en daarom is het ook zo herkenbaar voor vele van ons.

nivea 100 jaar

Dit potje komt uit 1925

nivea 100 jaar

Dit is de verpakking anno 2011, bijna hetzelfde dus...

Samen met ons zusje Ze.nl kwamen we aan boord van de Supperclub Cruise. Allereerst kregen we, onder het genot van een lekker drankje en een cupcake, een presentatie over Nivea. Er werd verteld hoe het merk tot stand is gekomen en hoe het uiteindelijk nu nog steeds bestaat. We zagen een heleboel leuke oude advertenties langskomen, de reclame hieronder komt bijvoorbeeld uit 1934!

nivea 100 jaar

nivea 100 jaar

Deze dames deelden heerlijke cupcakes uit.

Ook zagen we alvast de nieuwe tv-reclame ter ere van het 100-jarig bestaan. In deze commercial hoor je een nummer van Rihanna, namelijk het liedje 'California King Bed'. Je zult de zangeres nog veel vaker tegenkomen, want Rihanna is het gezicht van de campagne! Daarom kregen wij als verrassing allemaal een kaartje voor Rihanna's concert in november. Wil jij er ook graag bij zijn, of ben je gewoon benieuwd naar de reclame? Op de nieuwe Nivea-website vind je hier alles over. Ben je nieuwsgierig, hou de website van Nivea goed in de gaten!

nivea 100 jaar

Esmée van Girlscene en Jet van Ze.nl met een lekker fruitdrankje.

nivea 100 jaar

Het merk heeft een hele grote collectie aan verzorgingsproducten, zoals deodorant, zonnebrand, haarproducten en ga zo maar door. Bij elk product kan je kiezen uit verschillende varianten, zodat je uiteindelijk het juiste product voor jouw huid of haar koopt.

Na de presentatie kregen we de mogelijkheid om een huidanalyse te laten doen. Wij stonden natuurlijk gelijk in de rij om onze huid te laten testen. Met een ingewikkeld apparaat werd onze huid getest op vochtbalans en op elasticiteit. Gelukkig kregen we allebei te horen dat we een relatief hoge elasticiteit hebben en dus weinig last van rimpels zullen krijgen! Erg fijn om te horen natuurlijk…

nivea 100 jaar

Met dat apparaatje kon je je huid van extreem dichtbij bekijken.

nivea 100 jaar

Kas Stuyf en Esther van Maanen waren aanwezig, allebei (onder andere) bekend van het programma '10 jaar jonger in 10 dagen'. Bij Esther kon je terecht voor een mooi zomers make-upje.

nivea 100 jaar

Kas met het make-up pallet.

Omdat Nivea gelooft dat schoonheid van binnenuit komt, werkt Nivea samen met Reebok Tone. Dit sportmerk heeft namelijk speciale loopschoenen ontworpen waarmee je je billen en benen extra traint. Om de cupcakes en champagne eraf te werken, kregen we een korte work-out.

nivea 100 jaar

Het was nogal warm op de boot, dus het was echt hilarisch om alle rode hoofden te zien van iedereen.

Om het feestje goed af te sluiten, kregen we nog een lekker hapje en drankje. Uiteindelijk gingen we met een goed gevulde goodiebag en onze Reeboks naar huis! Over een half jaar lees je uiteraard ons verslag van het concert van Rihanna.

Wij zijn helemaal fan van het blauwe Nivea blik, jullie ook? Wat is jouw favoriete product van Nivea?

Door Esmée & Myrre

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved