Health

Met deze workouts train jij je buikspieren binnen 4 minuten voor het ontbijt

1

Word jij ook zo jaloers van al die meiden op Instagram met een afgetrainde buik? Wij ook én daarom is het tijd om hier iets aan te doen voordat het lente wordt. Ze zeggen tenslotte: summer bodies are made in winter. Maar heb jij ook zo weinig tijd om te sporten? Daar hebben wij de oplossing voor, want wij hebben 4 workouts waarmee jij je abs traint voor het ontbijt binnen 4 minuten!

Doe elke oefening 20 seconden lang en rust tussen elke oefening 10 seconden uit. Herhaal de hele circuit twee keer en je bent binnen 4 minuten klaar!

Workout 1 V-Up - 20 seconden
Begin met de V-Up. Ga op je rug liggen in een rechte lijn en houd je buik in. Til je beide armen en één been omhoog, totdat ze elkaar boven je torso raken. Ga hierna weer terug in dezelfde begin positie. Herhaal deze oefening 20 seconden lang en rust hierna 10 seconden uit voor de volgende oefening.  


Workout 2 Up and Down Plank - 20 seconden
Begin met de hoge plank als basispositie. Buig één elleboog van je arm op de grond en doe dit ook vervolgens met de andere arm, zodat je uiteindelijk eindigt in een lage plank houding. Duw jezelf hierna terug in dezelfde houding (hoge plank) en plaats je handen terug op dezelfde plek als waar je ellebogen op rustten. Herhaal deze oefening 20 seconden lang en rust hierna 10 seconden uit voor de volgende oefening.  


Workout 3 Glute Bridge March | 20 seconden
Ga op je rug liggen met de knieën gebogen en voeten plat op de grond. Lift je heupen op, maar houd je armen en hoofd op de grond. Probeer je heupen zo stil mogelijk te houden en til je rechterbeen naar boven, terwijl je de knie nog steeds in een gebogen positie houdt. Beweeg hierna met je voet terug op de grond, maar houd je heupen nog steeds in dezelfde houding. Doe hetzelfde met je linkerbeen. Herhaal deze oefening 20 seconden lang en rust hierna 10 seconden uit voor de volgende oefening.  

Workout 4 Superman | 20 seconden
Ga plat op je buik liggen met je armen gestrekt naar voren. Lift je torso en benen tegelijkertijd op, waarmee je een 'superman' houding krijgt. Hou deze houding even vast en kom daarna weer terug. Herhaal deze oefening 20 seconden lang en rust hierna 10 seconden uit voor de volgende oefening.   

Lees ook:

Bron

Beeld: iStock

LOVE dit artikel
0 meiden hebben deze blog geloved

Plaats een reactie

Je bent nog niet ingelogd.

of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Of login via Facebook

1 reactie

  • 2 jaar geleden Daphne Sonneveld

    Ik laat jullie in mijn blog lezen op welke manier je echt je buikspieren traint! Www.dailydoseofdaph.com

  1. 1