Food

9 tips om jouw gezonde lifestyle langer dan een week vol te houden

1

Het is maandag en vanaf vandaag besluit jij écht gezond te gaan eten.  Vervolgens is het woensdag en weet jij de verleiding al niet meer te weerstaan, wanneer iemand met een taart komt aanzetten. Zucht... waarom is gezond eten toch zo moeilijk? Vandaag geven wij je tips hoe jij je gezonde levensstijl kan volhouden. Geen excuus meer mogelijk!

Eet regelmatig
Probeer op vaste tijden te eten. Je merkt dat je lichaam went aan deze tijden waardoor je minder snel grijpt naar (slechte) tussendoortjes. Wanneer er vaste tijden worden aangehouden voor de drie hoofdmaaltijden merk je dat je veel minder trek hebt tussendoor.

Zorg dat je altijd een gezonde snack bij je hebt
Ben je veel onderweg? Dan liggen er ook veel verleidingen op de loer. Van een taartje bij de koffie bestellen tot de snackbar op het station. Wanneer jij een gezonde snack bij de hand hebt is de verleiding makkelijker te weerstaan en geef je ook nog eens minder geld uit.

Drink genoeg water
Hoe vaak heb je deze al wel niet gehoord. Water drinken is goed voor je. Ja, ook vandaag gaan wij je vertellen waarom dit goed voor je is. Wist je namelijk dat water de honger stilt? Heb je dus cravings naar chips of chocolate chip cookies, maar heb je niks te eten bij je? Neem een paar flinke slokken water en je merkt dat je honger snel afneemt.

Houd een eetdagboek bij
... En kijk op welke momenten het mis gaat. Zie je bijvoorbeeld dat je elke keer de mist in gaat vlak voor het avondeten? Probeer dit dan vanaf nu te voorkomen. Leg een gezonde snack klaar (of neem het mee) zodat jij niet meer naar zoetigheid grijpt tegen het einde van de middag.

Maak afspraken met jezelf
'Als ik overdag een ijsje eet dan neem ik ’s avonds geen toetje.' Besluit je om de hele dag te Netflixen? Ga dan minstens een half uurtje de deur uit. Ga voor een goede balans, dan mag je af en toe best eens cheaten ;-).

Wees goed voorbereid
Ben je onverwacht laat thuis heb jij geen zin meer om boodschappen te doen én te koken? Dan bestel je toch een pizza... Wrong! Hier gaat het vaak mis, maar er is een simpel trucje om de pizzabezorger buiten de deur te houden. Kook gewoon eens wat meer en vries wat je overhoudt in. Doe gewoon net alsof je voor vier personen aan het koken bent en leg drie bakjes in de vriezer voor deze onverwachte momenten.

Zorg voor weinig stress
Als je gestrest bent ga je veel eten. We kiezen dan niet voor een salade of worteltjes met humus. Nee. Dit geeft je misschien op korte termijn een goed gevoel en later heb je nog meer stress dan ervoor. Ga in plaats van die vreetkick voor een rondje hardlopen of wordt even helemaal zen met een lesje yoga.

Vermijd suiker
Je wordt even heel blij van suiker, maar helaas voel je je snel daarna juist veel slechter. Suiker is verslavend. Je lichaam heeft steeds meer suiker nodig om dat 'blije' gevoel te ervaren. Teveel suiker eten put je bijnieren uit, geeft je lichaam stress en kan zelfs je hongergevoel verstoren, zodat je eigenlijk altijd 'honger' hebt. Skippen dus!

Weet wat je eet
Vet is bijvoorbeeld een belangrijke bron van energie. 'Maar vet is toch juist slecht?' Niet altijd. Kies voor goede vetten zoals amandelen, avocado, extra vierge olijfolie, eieren en vette vis. Doe een beetje research en jij weet straks precies wat jij wel en niet moet eten!

Bron

LOVE dit artikel
1 meid heeft deze blog geloved

Plaats een reactie

Je bent nog niet ingelogd.

of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Of login via Facebook

1 reactie

  • 2 jaar geleden fleurdk

    ik houd mijn lifestyle langer gezond want ik ben bezig met Kankusta kuur

  1. 1