Lifestyle

Snapchat is zojuist minder leuk geworden

Snapchat, we love you! Zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt, als je net zo’n fervent Snapchat-gebruiker bent als wij zijn, verandert de laatste tijd het één en ander aan de app. De mensen achter Snapchat zijn steeds bezig om de app leuker te maken, maar ook om er meer geld mee te verdienen. Helaas betekent dat wel het volgende voor de gebruikers…

Weet je nog die goede oude tijd, zo’n 18 maanden geleden, toen er nog geen reclames op Snapchat waren? Natuurlijk is het hartstikke begrijpelijk dat Snapchat geld moet verdienen om de app in leven en in ontwikkeling te houden, dat doen televisiezenders en websites bijvoorbeeld ook. Maar dat terzijde, het is toch minder leuk dat Snapchat gesponsorde video’s aan je Verhalen-tab toevoegt…

Het plan is dat adverteerders ruimte kunnen kopen om een reclamevideo te plaatsen. De reclames zie je dus terug tussen je snaps en hebben in principe als enige doel om aan het einde van volgend jaar 1 miljard dollar ermee te verdienen. Dat klinkt heel kort door de bocht, maar dat is wel het einddoel. Een commerciële zet die voor een commercieel bedrijf te begrijpen is, maar die misschien niet even leuk is voor de gebruikers. Gelukkig beweren ze wel dat ze het aantal video’s dat je te zien krijgt laag houden, zodat je de reclame dan beter herinnert. Laten we in ieder geval hopen dat je de reclames kunt skippen en dat je er niet verplicht naar hoeft te kijken.

Wat vind jij van dit nieuws?

Bron en bron

Must reads 👀