Lifestyle

10 logo’s met een verborgen boodschap

Of je nu in de supermarkt bent of in de auto zit onderweg naar je werk. Overal kom je bekende logo's tegen. Veel beroemde logo's zijn al jaren hetzelfde, maar waarom zijn ze zo ontworpen? Omdat het er toevallig leuk uitzag? Of zit er ook een gedachte achter? Bij deze 10 logo's is het zeker geen toeval dat ze er zo uitzien, ze hebben allemaal een verborgen boodschap. 


Bron
 

1. Sony Vaio
Je leest gewoon Vaio. Het Vaio-logo staat voor de verandering van het analoge naar het digitale tijdperk. Als je langer kijkt zie je dat de v en de a eigenlijk een golf is. Dit is een analoge golf. De i en de o moeten een 1 en een 0 voorstellen. Computers werken altijd met binaire codes. Binaire codes zijn codes die alleen bestaan uit nullen en enen.

2. Amazon
De pijl die een lachend gezicht vormt in het logo van Amazon is niet het enige waar Amazon over na heeft gedacht. De pijl in het logo begint bij de A en gaat naar de Z. Hiermee willen ze aangeven dat je van alles bij ze kunt kopen. Ze hebben allerlei producten van A tot Z. 

3. McDonald's
Misschien wel het bekendste logo ter wereld. Het logo is al jaren hetzelfde, maar er heeft nooit een boodschap achter gezeten. Het logo met de 'M' van McDonald's is echt alleen zo ontwikkeld, omdat de eerste letter van het merk een M is. Doordat het door de jaren heen zo ingeburgerd is, hebben ze het nooit meer veranderd.

4. Toblerone
Hmmm, heerlijke chocolade. Maar ooit bedacht wat het logo betekent? Iedereen ziet natuurlijk wel dat er een berg in het logo zit. Toch is dat niet het enige. Toblerone komt uit Bern, dat is een stad in Zwitserland. De stad staat ook wel bekend als 'de stad van de beren'. Als je heel goed kijkt zie je in het logo dat er een beer in de berg staat.

5. Unilever
Iedereen gebruikt wel producten van Unilever. Het is het grote bedrijf achter onder andere Unox, Zwitsal, Calvé en Vaseline. Als je goed kijkt zie je in de U allerlei symbolen. In het logo zit bijvoorbeeld een haarlok, deze symboliseert de haarproducten van Unilever. Zo staan alle 25 symbolen voor een product dat bij Unilever hoort. 

6. Fedex
Fedex is een internationaal koeriersbedrijf. Als je naar het logo kijkt denk je dat het niet veel meer is dan wat letters. Maar als je wat langer kijkt, zie je dat de witte ruimte tussen de e en de x een pijl vormt. Dit is geen toeval. Deze pijl staat voor de snelheid waarmee Fedex levert.

7. Tour de France
Het lijkt een simpel logo met alleen wat tekst, maar als je heel goed kijkt zie je dat dat niet waar is. Het gele rondje en de o vormen samen een fiets en de r stelt een wielrenner voor.

8. LG
 In het logo van LG zie je waarschijnlijk een blij gezichtje, maar als je beter kijkt zie je dat dit gezichtje gevormd wordt de letters L en G.

9. Adidas
Het logo van Adidas is meer dan een paar strepen. De strepen vormen samen een berg. Adidas belooft dat de sporter nog veel doelen kan bereiken. 

10. Olympische Spelen
Het logo van de Olympische Spelen bestaat uit vijf ringen. Deze ringen zijn met elkaar verbonden om de verbondenheid tussen de werelddelen aan te geven. De kleuren van de ringen zijn gekozen, omdat er zeker van te zijn dat van ieder land met minstens één kleur in de vlag voorkomt.

Kende jij de boodschap achter deze logo's al?

Bron: Diply, Unilever 

Must reads 👀