Beauty

Girlscene’s Danique op de kiek voor L’Oréal #freeagirl

Make-up door een visagist, prachtige kleding van H&M en een professionele fotograaf… Girlscene's Danique was vorige week model voor één dag. Hartstikke leuk om te doen, maar niet per se omdat ze even van het leven van Doutzen Kroes mocht proeven. Samen met negen andere redacteuren werd Danique met knallende rode lippen op de kiek gezet voor het goede doel. Met deze foto wil L'Oréal Paris aandacht vragen voor Free a Girl. Bekijk snel het resultaat van de fotoshoot en lees hoe jij je ook kan inzetten voor Free a Girl.  

Samen met de andere redacteuren werd bovenstaande 'Red Issue' foto nagemaakt. Als een echt model werd Girlscene's Danique in de watten gelegd en werden haar haren en make-up gedaan. Danique werd net zoals de campagnefoto volledig door H&M in het wit aangekleed en kreeg de kleuren Pure Ruby en Pure Vermeil op haar lippen, een dieprode kleur en een felrode kleur. Met dit kleurcontrast knallen de rode lippen uit de foto. Alle lipsticks in de Exclusive Pure Reds collectie hebben matte rode matchende customized tinten voor iedere vrouw. 

Vooraf werd onderstaande video gestart om iedereen goed te informeren over Free a Girl. Dit filmpje zorgde voor een totale stilte en liet bij iedereen een grote indruk achter. Het filmpje duurt misschien lang, maar is zeker de moeite waard om te kijken. Het kan wel shockerend zijn. 

Watch on YouTube

Free a Girl
Aan de hand van de photoshoot zet Girlscene zich samen met L'Oréal Paris in voor Free a Girl, One Red, One Women, One Girl. Iedereen is het waard en ook de meisjes in Nepal, Bangladesh en India. Elk meisje is mooi en uniek en heeft het recht om in vrijheid op te groeien. Voor de meisjes in deze landen is dit niet altijd het geval. Jaarlijks raken er daar duizenden meisje vermist, die ontvoerd worden en in handen komen van mensenhandelaren. Uiteindelijk worden deze jonge meisjes verkocht aan bordelen. In deze bordelen worden de meisjes opgesloten in extreem kleine ruimtes, zonder ramen, met alleen een matras op de grond. Tientallen keren worden deze meisjes verkracht door mannen die langs komen in het bordeel. Wij kunnen ons dit bijna niet voorstellen…

In de afgelopen zes jaar heeft Free a Girl meer dan 2.800 meisjes bevrijd, maar dat zijn lang niet alle meisjes. Ook lopen veel daders nog vrij rond. Daarom is meer geld nodig om alle meisjes te bevrijden. Voor meer informatie over deze noodhulporganisatie en haar projecten kun je terecht op de website van Free a Girl

ONE ROUGE. ONE WOMAN. ONE GIRL. OMDAT ZIJ HET WAARD IS.  
Elk meisje is mooi. Elk meisje is uniek en elk meisje heeft het recht om op te groeien in vrijheid. Om deze redenen werkt L'Oréal Paris samen met Free a Girl. De slogan van L'Oréal Paris 'Because I'm worth it', sluit goed aan op de missie van Free a Girl. Iedereen, ongeacht zijn of haar leeftijd, oorsprong of uiterlijk is het waard. 

Jij kunt Free a Girl steunen in de maand Oktober door een lipstick te kopen uit de lipstick Collection Exclusive Pure Reds. Bij elke gekochte lipstick wordt er €1 euro aan de stichting gedoneerd. Natuurlijk kun je ook direct donateur worden op Free a Girl. 

Op 11 oktober is het Wereldmeisjesdag, een dag waarop internationaal aandacht wordt gevraagd voor de rechten van meisjes. L'Oréal Paris en Free a Girl roepen jou op om samen een krachtig signaal af te geven tegen gedwongen prostitutie aan de hand van een selfie met een van de lipsticks uit de collectie. De meisjes die vast in de bordelen zitten kunnen dit signaal namelijk zelf niet geven!

Tag Free a Girl in je foto en gebruik de #omdatzijhetwaardis. De meest krachtige en unieke selfie wint een YC Jewels sieradenpakket van ambassadeur Yolanthe Sneijder Cabau en een L'Oréal Paris make-up pakket. 

Wat vind jij van deze samenwerkingsactie en ga jij één van de lipsticks kopen?

Must reads 👀