Behind the Girlscene-redactie: #4

Fashion door Redactie

Op Girlscene.nl zie je iedere dag artikelen, nieuwtjes en winacties verschijnen. Je weet waarschijnlijk ook wel wie de redactie vormen. Maar hoe gaat het er achter de schermen aan toe? Wat doen deze ladies heel de week op - en buiten - de redactie? Wij geven je elke week een sneak peek behind the Girlscenes, een dagboek vol met video's en foto's van de activiteiten van afgelopen week!

Maandag
Afgelopen maandag was het officieel BLUE MONDAY. Nou, wij hebben er op de redactie weinig van gemerkt. Het was gewoon maandag en we voelden ons gelukkig niet neerslachtig of verdrietig. We hebben juist hartstikke lekker gewerkt. Het was super rustig op de redactie, dus dat betekende dat we lekker door konden werken. 

's Middags kwam er een verrassing, of nou ja, niet echt een verrassing, want we waren er al een tijdje mee bezig. Een nieuwe camera. Onze testperiode met de Nikon D32000 is bijna afgelopen dus het was tijd voor een nieuw speeltje. We zijn nu in het bezit van een Canon D700. Super cool! We gaan hem deze week lekker uitproberen, dat zal wel even wennen zijn, want we zijn net aan de Nikoncamera gewend. Maar het komt goed, daar zijn we van overtuigd.

Annemerel is heeeel blij met haar Lush-bruisbal hartje, uit de valentijnscollectie van Lush. Volgende week gaat ze op wintersport en in het appartement waar ze verblijft heeft ze een heerlijk bad. Hmmmm deze bruisbal (bruishart) komt goed van pas!

Dinsdag
Yeeeeeees, geen blue Monday, maar zeker geen blue Tuesday voor ons! We zitten nu op 1.671.459 unieke bezoekers per maand, dat is een record. Lieve Girlscene lezeressen, bedankt voor jullie trouwe bezoekjes :-). Maar goed, tijd om het te vieren was er niet, want er moesten natuurlijk artikelen getikt worden zodat jullie wat te lezen hebben. Zo zijn we weer bezig geweest met de nieuwe rubriek 'Beste koopjes van deze week', wat bij jullie erg goed in de smaak viel. Heb jij al een koopje gescoord?

Danique ging 's middags naar een event van Henkel, waar de producten van Schwarzkopf werden gepresenteerd. Voordat de nieuwe producten aan haar voorgesteld werden, was er een lunch. Een super luxe lunch, welteverstaan. Zo zijn we het niet gewend! Kijk maar naar onderstaande foto's, ziet er goed uit hè?! Maar de pers kwam natuurlijk bij elkaar voor de nieuwe producten. Schwarzkopf komt met de Essence Ultîme, een lijn die gebaseerd is op de droom van perfect zittend en prachtig gevoed haar, net zoals dat van topmodellen. Dat klinkt inderdaad als een droom die wij vrouwen hebben! Model Claudia Schiffer is met haar ruime ervaring in de modellenwereld en beste beautygeheimen het gezicht van Essence Ultîme. Het voedt, herstelt en beschermt het haar. Wat we ervan vinden? Dat gaan we nog testen, houd de site in de gaten.


Woohoooooo!


Danique bezocht een event van Henkel Beauty Care.


Fancy lunch bij Henkel.


De nieuwe Essence Ultîme-lijn van Schwarzkopf!

Woensdag
Oooooh, lazen we het nu goed? Online shoppen slecht voor het milieu? Nooooo! Oké, online shoppen is op zichzelf niet slecht voor het milieu, maar het feit dat er zoveel dingen worden teruggestuurd wel. De bezorgbusjes moeten dan namelijk dubbel zo vaak rijden. En zoals jullie wel weten zijn autoritjes niet bepaald goed voor het milieu. Gelukkig zijn mensen bezig met alternatieven. Wat de oplossingen zouden kunnen zijn? Lees het artikel hier terug.

Testing, testing... Op de redactie van Girlscene zijn we wekelijks bezig met het testen van producten. Meestal neemt Renée de beautyproducten onder haar hoede, maar deze keer ging Emma aan de slag met het testen van foundation. Tenminste, dat was de bedoeling. De before foto's waren keurig gemaakt, maar tijdens het aanbrengen kwam ze erachter dat het uhhh... niet bepaald haar kleur was. Helaas, review ging niet door. Jullie hebben natuurlijk niet zoveel aan een review als Emma eruitziet als Snooki ;-).

Renée probeerde de lippenstift van MAC uit en dat ging vlekkeloos (letterlijk). Wauw, wat een mooie kleuren! MAC Morning Rose is erg naturel en kun je elke dag opdoen, Cherry Glaze is leuk voor een etentje of feestje. MAC is niet bepaald het goedkoopste beautymerk, maar Renée kwam erachter dat er goedkopere varianten zijn op deze mooie kleuren. Een goedkope variant van MAC Morning Rose is NYC Riverside Rose €18,50 vs €3,99. Een dupe van MAC Cherry Glaze is Bourjois Red Sunrise €21 vs €9,99.


Emma en de perfecte kleur foundation... NOT!


MAC Morning Rose is leuk voor overdag...


... Terwijl Cherry Glaze leuk is voor een diner of een avondje uit.


MAC vs NYC, wat kies jij?


MAC Cherry Glaze.

Donderdag
Oh oh, wat een PECH! Het leek wel vrijdag de dertiende... Danique ging 's ochtends naar een event op de Herengracht... Maar ze reed helemaal de verkeerde kant op. Meestal niet zo'n probleem als je per ongeluk de verkeerde kant op gaat in een straat, maar de Herengracht is héél lang. Pfff, ze moest weer helemaal de andere kant op en daardoor kwam ze bijna te laat. Gelukkig was het event wel een succes. Danique kreeg bij FS Agency mooi gelnagels van Shellac die wel twee weken blijven zitten, like!

Maar het bleef niet bij Danique's pech. We hadden namelijk ontzettend veel pakketjes die weggebracht moesten worden, daarom gingen Emma en Renée samen naar het postkantoor. Helemaal niet erg om even achter het scherm vandaan te komen, maar minder leuk als het regent... Maar goed, we zijn niet van suiker en we vinden het leuk om een aantal Girlscene-lezeressen blij te maken :-).

's Middags kregen een twee pakketjes opgestuurd. De eerste was een overheerlijk, Italiaans pakketje van Albert Heijn. Yummmm, we love Italian en we zijn niet de enigen. Nederlanders zijn dol op Italiaans eten en vooral in de zomer kunnen we er geen genoeg van krijgen. Maar ook in de winter biedt de Italiaanse keuken heerlijke gerecht, wat dacht je van lasagne en maaltijdsoepen?! Bijvoorbeeld lasagne met pompoen en appel, dat konden we maken met de gekregen producten. Heb jij ook wel zin in een Italiaans wintergerecht? De producten zijn tijdelijk verkrijgbaar van 27 januari tot 9 februari. Maar dat was nog niet alles, we kregen ook Mentos Gum. Armin van Buuren heeft namelijk zijn eigen kauwgum. Daarbij kregen we ook twee blikjes Mentos Gum Instant Breeze in de smaken Peppermint en Spearmint. Dat komt wel van pas na een Italiaanse maaltijd!

Danique ging ook nog naar een event van Ahava, waar ze nieuwe producten lieten zien. De nieuwe producten zijn geïnspireerd op het feit dat er jaarlijks 2 miljoen mensen naar de Dode Zee gaan om er alleen een duikje in te nemen omdat het zo goed voor de huid is. Ahava komt met Dead Sea Minerals Serum (het is extreem hydraterend, waardoor je nooit meer een droog plekje hebt, €49,95), Active Moisture Gel Cream (een goede, hydraterende dagcreme voor in de zomer, €39,95), Mineral Body Exfoliator (hydraterende bodylotion, €23,95), Gentle Body Exfoliator (body scrub voor een droge en gevoelige huid, €26,95) en Softening Butter Salt Exfoliator (een zachte, maar grondige body scrub, €31,95).

Aan het einde van de middag maakte iedereen zich klaar voor de EEN Media Nieuwjaarsborrel. Een beetje laat, maar wel gezellig! Onder het genot van een hapje en een drankje in Little Buddha, konden we een beetje bijkletsen en proosten op een ander succesvol en gezellig jaar. Cheers!


Danique kreeg mooie gel nagels van Shellac, ze blijven wel twee weken zitten! 


De lakjes en heerlijke hand & bodylotions.


Er komen weer leuke pakketjes richting een aantal Girlscene-lezeressen. Enjoy!


Albert Heijn bezorgde een overheerlijk Italiaans pakketje.


Albert Heijn heeft nu producten om Italiaanse wintergerechten te maken, zoals lasagne met pompoen en appel.


De Italiaanse producten liggen vanaf 27 januari in de winkel.


De Mentos Gum van Armin van Buuren en Mentos Gum Instant Breeze, wij zijn vooral fan van de kauwgom in het blauwe blikje.


Nieuwe producten van Ahava.


De nieuwe body scrubs van Ahava.


De borrel met alle EEN Media collega's was een groot succes. Cheers!

Vrijdag
Thank GOD it's Friday! En deze keer echt, want de borrel is uhhh... iets langer door gegaan dan verwacht. No worries, we gingen braaf naar het kantoor. De dag startte -zoals altijd- met het nieuwtje. OMG, Justin Bieber is opgepakt! Tja, het moest er vroeg of laat van komen, de week ervoor was hij nog in aanraking met de politie gekomen omdat hij eieren tegen het huis van zijn buurman zou hebben gegooid. Artikel gemist? Lees het hier terug.

Heb je al van superfood voor huid en haar gehoord? Denk niet meteen aan een gezichtscrub met chiazaad en gojibessen die je pureert om je haar te wassen, maar een normale shampoo zonder parabenen en sulfaten. De Oolaboo Super Foodies rich moisturizing shampoo bevat matcha, een Japanse superfood die naar het schijnt 50x rijker is aan antioxidanten dan broccoli. We hebben het even voor je getest en het voelt anders aan in je haren dan een gemiddelde shampoo. Zodra je het uitwast voelt het bijna plakkerig en squeeky  clean, maar het voedt droge haren erg goed waardoor je verder geen olie nodig hebt. Ben je geïntereseerd in een super foodie shampoo van Oolaboo? Dan moet je wel diep in de buidel tasten, want deze shampoo kost €29,95 voor 250 ml.

Zoals jullie wel weten heeft Danique sinds kort een nieuwe huisgenoot -kitten Bobbie- en ze trof hem in een wel heel vreemde houding... Of is het normaal voor een kat? Zitten katten wel vaker zo? Misschien weet één van jullie het wel ;-).


Oolaboo super foodies shampoo voor droog haar.


Is deze houding normaal voor een kat?

Wat heb jij dit weekend gedaan? Pin het in Pinbook en laat een reactie achter :-)
Liefs,
Danique, Annemerel, Emma en Renée