Fashion

Malta in een notendop!

Wat voelde ik mij toch een lucky lady afgelopen week! Ik mocht namelijk voor Girlscene een paar daagjes naar Malta voor The Isle of MTV! Het was de eerste keer dat ik de show van MTV meemaakte, mijn eerste keer in Malta en ook de eerste keer dat ik alleen een vliegtuig instapte. Ik heb echt een geweldige tijd gehad en laat jullie graag een kijkje nemen in mijn tripje naar Malta van afgelopen week!

Op het vliegveld in München. Waiting for boarding time!
vliegveld

Ik was er helemaal klaar voor! Mijn koffer was gepakt en ik had wel 100 keer gecheckt of ik alles bij me had wat ik nodig dacht te hebben. Een beetje zenuwachtig was ik wel, omdat ik nog nooit alleen had gevlogen, maar ik keek er erg naar uit! Daar ging ik dan, afgelopen dinsdag vloog ik via München naar Malta. Ik had de dag voor vertrek nog even snel het hotel gegoogeld en dat zag er meer dan goed uit! Eenmaal aangekomen in het hotel, zag het er zelfs nog beter uit! Ik verbleef in het Grand Excelsior hotel in Floriana, waar de artiesten voor The Isle of MTV ook verbleven. Toen ik incheckte in het hotel, zag ik niemand minder dan Rita Ora met haar bodyguard!

Toen ik was ingecheckt, kon ik niet wachten om mijn hotelkamer te ontdekken!
hotelkamer

Het prachtige uitzicht vanuit mijn hotelkamer!
uitzicht

Daarna moest ik nog even aan een artikel werken voor Girlscene. Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo’n mooie werkplek gehad!
werkplek

Rond half 8 in de avond ben ik naar de soundcheck van Rudimental geweest! Het was erg leuk om dit mee te maken, omdat je dan pas ziet hoeveel werk er eigenlijk in zit om zo’n show voor te bereiden.

Later op de avond hadden we een welkomstdiner met iedereen van MTV en de pers. We gingen uit eten bij restaurant Barracuda, dit restaurant is gelegen aan de hoofdstraat van de plaats St Julians. Het restaurant staat bekend om zijn visspecialtiteiten, de vissoep was dan ook echt heerlijk! Als je in Malta bent is een bezoekje aan dit restaurant het meer dan waard. Je hebt namelijk een prachtig uitzicht over de havens.

In dit gebied zitten trouwens nog veel meer leuke restaurants en terrasjes. Ook is het een leuk gebied om uit te gaan en het nachtleven van Malta te ontdekken. Wij gingen echter weer terug naar het hotel, omdat we de volgende morgen weer fris en fruitig klaar moesten staan in de lobby voor een walking tour in Valletta! Valletta is de hoofdstad van Malta en ligt op loopafstand van het plaatsje Floriana.

De walking tour was erg leuk, het was een mooie gelegenheid om ook iets van de cultuur van Malta mee te pikken! Valletta heeft een interessante geschiedenis en veel mooie gebouwen in barokstijl.
Valletta

Je kunt ook prima shoppen in de hoofdstraat van Valletta! Ze hebben er onder andere een Levi's winkel en een The Body Shop, maar ook veel andere leuke winkeltjes. Ook is er een winkeltje waar je erg leuke schoenen kunt kopen voor niet al te veel geld!

We kwamen dit bordje tegen bij binnenkomst van het winkeltje. Mijn nieuwe motto! 😉
quote

Na de rondleiding in Valletta was er een persgelegenheid met Jessie J.
Jessy J
Ze vertelde dat haar nieuwe album meer volwassen  is dan haar voorgaande album. Alhoewel ze zegt dat dit niet betekent dat ze minder plezier beleeft! Jessie J zong zelfs nog een stukje van een nummer van haar nieuwe album. Dit klonk erg goed en het beloofde wat voor de show in de avond!

Klaar voor de show!
MTV

Isle of MTV
Om half 8 was het dan zover, Rudimental opende de avond met een spetterend optreden! Lees in het voorgaande artikel alles over de optredens van de artiesten tijdens deze geweldige avond!

Helaas was het de volgende middag dan toch echt tijd om afscheid te nemen van Malta, één ding weet ik zeker, ik kom echt een keer terug voor een vakantie op het eiland! 😉
vliegtuig

Wil jij ook graag een keer naar Malta? Lees dan deze handige tips:

♥  Houd er rekening mee dat je geen kraanwater kunt drinken in Malta. Je zult dus flesjes water moeten kopen tijdens je verblijf.
♥ Ook hebben ze geen stopcontact zoals wij gewend zijn in Nederland. Je hebt dus een speciale adapter nodig voor je opladers etc. De adapters zijn bij de meeste hotels te leen, maar het is altijd handig om er zelf ook één bij je te hebben.
♥ Ook zijn de taxi's goed geregeld vanaf het vliegveld in Malta. Je kunt bij een speciale balie een taxi bestellen. Ook betaal je al bij de balie op het vliegveld en krijg je een bonnetje mee als bewijs voor de chauffeur. Je hoeft dus niet achteraf nog eens te betalen en weet je zeker dat de prijs niet zal oplopen!
♥ Valletta is zeker een bezoekje waard. Naast de leuke winkels en gezellige terrasjes, barst het hier ook van de mooie gebouwen met hun historie.

Ben jij weleens in Malta geweest, of lijkt het je leuk om er ook eens naar toe te gaan?