Misschien heb je het weleens gezien bij een buitenlandse celeb, een #ad of #spon achter de tweet. Dat betekent dus ‘sponsored’ en ‘advertisement’. Dat is ‘m dus; de betaalde tweet. Het bedrijf ad.ly verzorgt deze advertenties voor zo’n 150 merken voor heel wat celebs. Onder andere Lindsay Lohan, Kim Kardashian en Snoopdogg zijn dol op het ‘twitterend geldverdienen’. Hoeveel ze op hun, toch al dikke, bankrekening bijgeschreven krijgen? Zo’n 7200 euro per tweet! Dat tikt lekker aan. Ze hoeven daarvoor nieteens zelf te typen, want ad.ly heeft een eigen tweetredactie waar alle tweets geschreven worden. Wel zo makkelijk.
Zien hoe ze dat doen? We verzamelden wat voorbeelden.
Kim Kardashian is een fanatiek twitter-geld-sprokkelaar
Charlie Sheen kan ook wel een extra zakcentje gebruiken bij het betalen van alleen al zijn alimentatie
Lindsay Lohan adverteert regelmatig over goedkope designertassen voor FashionBay
De celebs kunnen zelf wel bepalen hoe vaak ze er zo’n tweet-ad uitgooien. Andere twitteradvertisement-fans zijn onder andere Mandy Moore, Paris Hilton, Channing Tatum, 50 Cent, Perez Hilton en onze eigen Dj Tiësto. In Nederland is er ook een twitteradvertentieredactie: Twitmij. Daar hoef je echter geen bekende Nederlander voor te zijn.
En, gaan de ‘tweeple’ onder ons zich aanmelden of laten jullie dit liever over aan de celebs?
Door Esmée