News

Bizar… Het McDonald’s logo heeft bewust een verborgen seksuele betekenis

Ik wil graag een McKroket, medium friet, twee fritessaus en een kleine aardbeienmilkshake – zeggen veel vrouwen bij McDonald’s. Geen zin om te koken? Dan stap je gewoon in de auto (of op de fiets) naar de Mac. Maar wist je al dat dit fastfoodrestaurant, waar mensen met hun hele gezin eten, bewust heeft gekozen voor een logo met een seksuele betekenis…?

Je zou niet denken dat McDonald’s, waar mensen dus met hun kinderen eten, back in the days heeft gekozen voor een logo met een verborgen seksuele betekenis. De meeste mensen denken dat de twee gouden bogen (de ‘M’) staat voor de M van McDonald’s, maar oorspronkelijk komt het dus ergens anders vandaan. Of laten we zo zeggen, oorspronkelijk is het logo gekozen om een héél andere reden. Precies waar je niet aan wil denken als je lekker je hamburgertje aan het eten bent.


De M staat niet alleen voor McDonald’s, maar is ook een logo waar de keten mensen mee naar binnen wilde lokken. In 1960 huurde McDonald’s een ontwerper/psycholoog in om een nieuw logo te ontwerpen. Deze man overtuigde het bestuur ervan om de bogen in de vorm van borsten als nieuw logo aan te nemen. Het zou een ‘sublieme boodschap’ geven en doordat mensen aan borsten zouden denken, zouden ze eerder naar binnen gaan. De theorie was dat het logo een impact zou hebben op het brein en dat mensen van borsten houden, dus op die manier ook van burgers. 

Eh, oké. Nu is de vraag wie er écht aan borsten denkt bij het zien van het logo. Laten we het maar gewoon bij twee gouden bogen houden die voor de letter M staan…

Lees ook:

Bron
Beeld: iStock

Must reads 👀